• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
6

برگزاری غیر حضوری امتحانات پایه نهم

  • کد خبر : 1666
  • 08 خرداد 1399 - 6:02

برگزاری غیرحضوری امتحانات پایه نهم به تصویب ستاد مقابله با کرونا خوزستان رسیده است / در انتظار پاسخ وزارت هستیم مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در ستاد مقابله با کرونا خوزستان مصوب شد که به دلیل شرایط ناشی از کرونا امتحانات پایه نهم در استان به صورت غیر حضوری برگزار شود که این […]

برگزاری غیرحضوری امتحانات پایه نهم به تصویب ستاد مقابله با کرونا خوزستان رسیده است / در انتظار پاسخ وزارت هستیم

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در ستاد مقابله با کرونا خوزستان مصوب شد که به دلیل شرایط ناشی از کرونا امتحانات پایه نهم در استان به صورت غیر حضوری برگزار شود که این مصوبه به وزارت آموزش و پرورش اعلام شد و هم اکنون در انتظار پاسخ هستیم.

به گزارش خابران به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان؛ کورش مودت در گفت و گو با رادیو خوزستان ضمن تقدیر از فعالیت فرهنگیان خوزستانی در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: اقدامات، تلاش ها و خلاقیت های معلمان خوزستانی برای استمرار آموزش در زمان تعطیلی مدارس به دلیل مقابله با ویروس کرونا مورد توجه همگان در کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توجه به سلامتی دانش آموزان از اولویت های مهم در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا آموزش از روش های مختلف و به ویژه با بهره گیری از شبکه آموزش دانش آموزان”شاد” در این استان ادامه پیدا کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا  مدارس از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۷ خرداد به مدت یک ماه برای دانش آموزانی که دسترسی به فضای مجازی نداشتند بازگشایی شد، گفت: به دلیل شرایط خاص استان خوزستان و شیوع گسترده ویروس کرونا بنا بر تصمیم ستاد استانی کرونا، مدارس خوزستان به دلیل وضعیت قرمز این بیماری تاکنون بازگشایی نشده اند.

مودت با اشاره به اینکه امتحانات پایه اول تا پایه یازدهم بر اساس اعلام وزارت به استثنای پایه نهم به صورت داخلی و با نظر شورای مدرسه برگزار می شود، ادامه داد: امتحانات پایه نهم و پایه دوازدهم بر اساس تصمیم وزارتی باید به صورت حضوری برگزار شود.

وی با اشاره به این موضوع که شورای مدرسه بعد از یک الی دو هفته از بازگشایی مدارس، در خصوص ادامه و یا پایان سال تحصیلی تصمیم گیری می کند، اظهار کرد: امتحانات پایه نهم که در گذشته به صورت نهایی و سراسری بود با اعلام وزارت به صورت داخلی و مدرسه ای برگزار می شود.

وی با عنوان اینکه بیش از ۷۰ هزار دانش آموز پایه نهم در استان خوزستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: دغدغه همه مسئولین ، دانش آموزان و اولیاء گرامی آنان این است که هر گونه تصمیم برای برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم با  اولویت سلامتی دانش آموزان و معلمان باشد و در همین راستا در ستاد مقابله با کرونا خوزستان مصوب شد که امتحانات پایه نهم در این استان به صورت غیرحضوری برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه تصمیم استاندار خوزستان و اعضای شورای آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری غیر حضوری امتحانات پایه  نهم به وزارت آموزش و پرورش منعکس شده است، اظهار کرد: استاندار خوزستان طی روزهای گذشته تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا استان مبنی بر برگزاری غیرحضوری امتحانات پایه نهم را اعلام کرد و رایزنی ها و پیگیری های متعددی در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته است و امیدواریم وزارت با توجه به حجم شیوع ویروس در خوزستان همانند گذشته توجه ویژه ای به این استان داشته باشد‌.

مودت با بیان اینکه پیشنهاد های مختلفی را به وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اعلام کردیم ، اظهار کرد: جمع بندی ها و هماهنگی های مختلفی را در این زمینه در روزهای پیش رو انجام خواهیم داد و از طریق صداوسیما و رسانه های رسمی به  اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با عنوان اینکه هدف ما کاهش نگرانی های اولیاء و دانش آموزان و فرهنگیان است، ادامه داد: نظر کارشناسی ما مبنی بر این است که امتحانات پایه نهم به صورت غیر حضوری برگزار شود و البته معاون وزیر نیز در تماس تلفنی بر موضوع تاخیر برگزاری امتحانات پایه نهم تا ۱۷ خرداد ماه تاکید داشتند.

وی با تاکید بر اینکه امتحانات پایه دوازدهم در خوزستان همانند دیگر نقاط کشور به صورت سراسری و نهایی برگزار می شود، گفت: امتحانات پایه دوازدهم بر اساس دستورالعمل های بهداشتی و‌طبق برنامه زمان بندی شده برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه با دستور استاندار خوزستان در شورای آموزش و پرورش، فرمانداری ها و شهرداری ها مکلف به پشتیبانی و ضد عفونی کردن حوزه های امتحان نهایی شدند، اظهار کرد: آموزش و پرورش آیین نامه ها و اعتبارات لازم را در این زمینه پیش بینی و در اختیار شهرستان ها استان قرار داده است.

وی افزود: تیم های مختلف بازرسی نیز برای نظارت بر روند آماده سازی و ضدعفونی حوزه های امتحانی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=1666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.