• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل مطالب: 1272
8

وضعیت بحرانی کرونا و گرانی در خوزستان

  • کد خبر : 2254
  • 08 تیر 1399 - 6:23

رییس مجمع نمایندگان خوزستان: وضعیت کرونا در خوزستان فوق بحرانی است / کم کاری وزارت صمت در خوزستان عامل گرانی رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: خوزستان جز استان هایی است که در وضعیت قرمز به سر می برد و بالاترین آمار را در زمینه شیوع، مرگ و میر و بستری در بحث کرونا را دارد. […]

رییس مجمع نمایندگان خوزستان:

وضعیت کرونا در خوزستان فوق بحرانی است / کم کاری وزارت صمت در خوزستان عامل گرانی

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: خوزستان جز استان هایی است که در وضعیت قرمز به سر می برد و بالاترین آمار را در زمینه شیوع، مرگ و میر و بستری در بحث کرونا را دارد.

به گزارش خابران سید کریم حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تالار شهر اهواز اظهار کرد: مسئولان خوزستان در زمینه اعلام آمار مبتلایان و فوتی های کرونا و بستری و موارد سرپایی را به وزارت بهداشت حواله می دهند و ما با آن مخالفیم.

وی با انتقاد از عدم اعلام آمار کرونا در خوزستان، افزود: با مخفی کاری در زمینه اعلام آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا و موارد سرپایی و بستری مخالفم و اعتقاد دارم باید آمار کرونا به مردم گفته شود.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به وضعیت فوق حاد و بحرانی استان در کرونا ، تصریح کرد: خوزستان جز استان هایی است که در وضعیت قرمز به سر می برد و بالاترین آمار را در زمینه شیوع، مرگ و میر و بستری در بحث کرونا را دارد.

حسینی با بیان این که همه تخت های ویژه بیمارستانی در اهواز اشغال کرونا است، گفت:اشغال تخت های بیمارستانی غیر کرونایی به مصلحت خوزستان و اهواز نیست و کثرت آزمایش ها در خوزستان به خوبی صورت نمی گرفت.

وی ادامه داد: هفته آینده نشستی را با رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور درباره توقف طرح های انتقال آب بین حوضه ای داریم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: وزیر نیرو قول داده است که در صورت مخالفت سازمان محیط زیست کشور با طرح های انتقال آب کارون اجرای این طرح را متوقف و کارگاه ساخت تونل بهشت آباد را جمع آوری کند.

حسینی تأکید کرد:خواسته ما جمع آوری و تعطیلی کارگاه طرح انتقال آب کارون موسوم به بهشت آباد است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در خصوص نفت از طرف مردم مطالبات جدی از طرف مردم داریم، گفت: عوارض آلایندگی و ارزش افزوده آنها به صورت شفاف برای خوزستان مشخص نشده و به دنبال تحقق و تعیین آنها هستیم.

وی با انتقاد از عدم همکاری وزارت نفت در تعیین حق آلایندگی نفت در اهواز ، تصریح کرد: نفت حاضر به همکاری نیست‌ و عوارض و ارزش افزوده نفت را به خوزستان نمی دهد.

حسینی با بیان این که خوزستان در زمینه مطالبات کارگری بدترین وضعیت را در کشور دارد، افزود: تعدیل و اخراج کارگران را در خوزستان نمی پذیریم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: با شرکت هواپیمایی کارون که کارگران خود را هر بار به هر بهانه ای اخراج و تعدیل می کند برخورد می کنیم.

وی تأکید کرد: اجازه نمی دهیم شرکت هواپیمایی کارون با اخراج کارگران برای استان بحران آفرینی کند و با زرنگی از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند.

حسینی ادامه داد: حواسمان به شرکت هواپیمایی کارون و اقدامات خلاف قانون آن هست و منتظر برخورد ما باشند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: شرکت هواپیمایی کارون در بحث اخراج کارگران تخلف کرده و باید منتظر عواقب و تبعات آن باشد و در برابر قانون پاسخگو باشد.

وی افزود: مطالبات کارگری دغدغه روزانه ما در روزهای اخیر بوده و مدیران قول هایی دادند و با قاطعیت به دنبال تحقق آنها هستیم.

حسینی عنوان کرد: مبارزه عملی با فساد در استان کمتر دیده می شود و با راهکارهای عملی و کمک قوه قضاییه و نهادهای نظارتی به دنبال برچیدن بساط فساد از خوزستان هستیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: گرانی از دغدغه های اصلی و جدی ماست و برخی کم کاری ها عامل گرانی بوده است.

وی با بیان این که گرانی ها ریشه در حوادث یک ماه گذشته ندارد و زمینه قبلی دارد، گفت: نظارت بر بازار توسط وزارت صمت به بدترین شکل ممکن صورت می گیرد.

حسینی افزود: وزارت صمت در عمل وظایف نظارتی خود برای مقابله با گرانی و نظارت بر بازار را رها کرده و سازمان صمت خوزستان در زمینه مقابله با گرانی کم کاری می کند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان درخصوص فسخ قرارداد شرکت کیسون ، پیمانکار طرح احداث قطار شهری اهواز ، گفت: در خصوص مترو این برای ما مهم است که تکلیف آن چه می شود و جدول زمانی برای راه اندازی و فعالیت مترو ارائه دهند.

وی یادآور شد: تعطیلی مترو به مصلحت و نفع خوزستان و اهواز نیست و خواستار فعال شدن آن به صورت جدی هستیم.

حسینی با تأکید بر تعیین تکلیف طرح راه راه قطار شهری اهواز ، تصریح کرد: تکلیف طرح قطار شهری اهواز باید در کمترین زمان ممکن مشخص و تعیین شود و از ابزار قانونی خودمان برای تحقق این کار استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال رویه غلط شعار دادن و نظریه پردازی مایه ناامیدی و بی اعتمادی جوانان خوزستانی شده است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان این که سرمایه گذاری یکی از راه های اصلی پیشرفت و رونق استان ‌و اقتصاد آن است، گفت:امروز در خوزستان فولاد از نفت مهم تر و در رونق اقتصادی استان موثرتر است و باید به آن پرداخته شود.

حسینی با بیان این که بخش زیادی از مراکز تولیدی ما به خاطر بروکراسی تعطیل شده است، افزود: خصوصی سازی فولاد اکسین خوزستان در فاصله زمانی بین شروع دو مجلس در حال انجام بود که ناکام ماند.

وی یادآور شد: کلونی هایی در برخی صنایع تشکیل شده که مانع توسعه صنعت فولاد در خوزستان هستند و به دنبال جلوگیری و راهکار قانونی برای توقف آن هستیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: مدیران ضعیف و ناکارآمدی در استان داریم که روش برخورد ما با آنها جدی خواهد بود.

حسینی با بیان این که سو مدیریت علت العلل مشکلات خوزستان است، تصریح کرد: به شکل جدی در پی تغییر مدیران ضعیف و ناکارآمد هستیم.

وی افزود: در عزل و نصب ها دخالت نمی کنیم اما از حق قانونی خود برای نظارت بر مدیران استفاده می کنیم و با استفاده از این حق مانع تبعیض و بی عدالتی می شویم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: مدیران سالم و کارآمد را تقویت می کنیم اما مدیران ناسالم و ناکارآمد یا باید برکنار شوند یا اصلاح شوند‌.

حسینی افزود: انگیزه های ناسالم شخصی، جناحی و قومی یکی از آفات مضر کشور و نظام است و این انگیزه ها را در کارهایمان وارد نمی کنیم.

وی گفت: آموزش و پرورش خوزستان بیمار است و هم در ساختار و روش ها باید اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=2254

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.