• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل مطالب: 1272
6

عبور از پیک اول کرونا

  • کد خبر : 3584
  • 03 مرداد 1399 - 13:36

خوزستان از پیک اول بیماری کرونا عبور کرد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به کاهش محسوس بیماران بستری ناشی از کرونا گفت : بالاخره خوزستان از پیک اول بیماری کرونا عبور کرد. به گزارش خابران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه شب توضیح داد: […]

خوزستان از پیک اول بیماری کرونا عبور کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به کاهش محسوس بیماران بستری ناشی از کرونا گفت : بالاخره خوزستان از پیک اول بیماری کرونا عبور کرد.

به گزارش خابران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه شب توضیح داد: طبق داده‌های مربوط به بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان، از تاریخ ۶ تیرماه ۹۹ تاکنون ۲مرداد۹۹، روند بستری بیماران پس ازهشت هفته افزایش، به طور محسوسی در استان خوزستان کاهش پیدا کرده است‌.

وی افزود: به نظر می‌رسد با اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا، تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان استان و اطلاع رسانی گسترده در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و شبکه‌های اجتماعی برای دعوت از مردم به استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خوزستان که دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک‌ بیماری شده بود، از پیک ‌اول این بیماری عبور کرده است‌.

ابول نژادیان اضافه کرد: در پی کاهش بستری بیماران مبتلا به کرونا، تاکنون چندین بیمارستان میزبان بیماران کرونایی در خوزستان تخلیه شده‌اند.

وی گفت: امیدواریم طی روزهای آتی با همراهی بیشتر هم استانی‌های گرامی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرچه سریعتر روند بستری و ابتلا در تمام کشور و علی الخصوص خوزستان همچنان نزولی باشد و با ادامه رفتارهای بهداشتی شاهد پیک‌های بعدی نباشیم.

بر اساس این گزارش، لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر دوم مرداد ۱۳۹۹ گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که دو هزار و چهار نفر بستری شدند، با فوت ۲۲۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

به گفته وی، همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و رییس مرکز بهداشت خوزستان سه شنبه شب گفته بود: بنابر آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از میان ۲۷ شهر خوزستان ۱۹ شهر این استان همچنان در وضعیت پرخطر و خیلی ‌پرخطر کرونا قرار دارند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=3584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.