• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل مطالب: 1272
7

معرفی ادارات متخلف پروتکل های بهداشتی

  • کد خبر : 3680
  • 12 مرداد 1399 - 13:53

استاندار خوزستان : ادارات متخلف در رعایت پروتکل های بهداشتی را به مردم معرفی میکنیم استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در برخی شهرهای استان پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت نمی شود گفت : به اداراتی که در این شهرها متولی هستند تذکر داده می شود ، این ادارات متخلف محسوب […]

استاندار خوزستان :

ادارات متخلف در رعایت پروتکل های بهداشتی را به مردم معرفی میکنیم

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه در برخی شهرهای استان پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت نمی شود گفت : به اداراتی که در این شهرها متولی هستند تذکر داده می شود ، این ادارات متخلف محسوب شده و به مردم معرفی خواهند شد.

غلامرضا شریعتی عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: شرایط استان همچنان سیر نزولی را طی می‌کند، تعداد بیماران در استان خوزستان رو به کاهش است و این مساله می‌طلبد که شرایط خود مراقبتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنیم تا این روند ادامه یابد.

وی افزود: رفتن به  سمت وضعیت سفید کار مهمی است اما مهم‌تر از آن این است که شرایط را حفظ کنیم و با بی‌مبالاتی و رعایت نکردن دستور العمل‌ها دوباره به شرایط پیک بازنگردیم.

استاندار خوزستان با اشاره به در پیش بودن عید غدیرخم اشاره کرد و گفت: با اینکه ما بر وحدت اسلامی تاکید داریم اما نسبت به این واقعه مهم تاریخی توجه ویژه داریم و بر پیروی از امامت افتخار می‌کنیم، برای عید غدیر بنا شد اطعام با رعایت دستورالعمل‌ها انجام شود اما بر اساس پروتکل‌های بهداشتی در درب منازل توزیع شود تا تجمعی صورت نگیرد، شادی در ایام عید غدیر نیز با رعایت بهداشت بدون راهپیمایی برای شادی در مناطق ثابت و به صورت ساکن با حفظ فاصله اجتماعی می‌تواند برگزار شود.

وی  برگزاری آیین سوگواری ماه محرم را جزو مهم‌ترین داشته‌ها عنوان کرد و گفت: همیشه بر ارزش‌های ماه محرم تمسک می‌جوییم و باید تلاش کنیم این اعتقادات و سنت‌ها حفظ شود  اما در عین حال نیز نسبت به پیشگیری از شیوع کرونا مراقبت‌های لازم را دشته باشیم.

شریعتی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در عین رعایت الزامات بهداشتی نسبت به برگزاری مراسم مذهبی تلاش کنند، در نشست‌های آینده در خصوص شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزاری مراسم محرم تصمیم‌گیری خواهد شد همچنین بنا شد سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز  نیز پیشنهاد خود را  پیرامون این امر ارایه کنند.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای آینده استان و پیش بینی شرایط مختلف برای پاییز از هم‌ اکنون در دستور کار قرار گرفته‌ است و کمیته‌ای تشکیل شده تا  این برنامه‌ریزی را پیش ببرد و نیازهای موجود را از هم اکنون احصا کند تا آمادگی لازم برای فصل پاییز ایجاد شود.

پلمب در انتظار ادارتی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند

استاندار خوزستان بیان کرد: متاسفانه برخی شهرها و ادارات دستورالعمل‌های بهداشتی را آنگونه که باید رعایت نمی‌کنند دانشگاه علوم پزشکی اهواز  به این ادارات تذکر لازم را داده است و موظف است در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها از سوی ادارات آن‌ها را پلمب  و آن اداره متخلف را به مردم  معرفی کند.

وی در خصوص وضعیت تامین ماسک مورد نیاز  استان با قیمت مصوب بیان کرد: متاسفانه قیمت ماسک موجود در بازار قیمت واقعی نیست و سودجویان در این زمینه زیاد هستند از این رو از همه دستگاه‌های نظارتی و نیروی انتظامی، امنیتی، دستگاه قضا، تعزیزات و دستگاه‌های اطلاعاتی خواسته‌ایم به این مساله ورود کنند و اجازه ندهند در حق مردم اجحاف شود.

شریعتی گفت: ماسک باید با قیمت مصوب هزار و چهارصد تومان در اختیار مردم قرار گیرد، این قیمت یک قیمت آنالیز شده است و سود آن مشخص شده است لذا اگر کسی گران فروشی کرد باید حتما برخورد شود و فرمانداران موظف هستند نظارت جدی بر آن داشته باشند.

وی ادامه داد: کرونا تلگنری به جامعه بشری زد و بشر را از خواب غفلت بیدار کرد و همه ما را تحت تاثیر قرار داد  به طوری که اکنون سوالات بی‌جواب زیادی در خصوص این بیماری داریم، از ابتدای شیوع بیماری کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با این پدیده بوده و هستند و در این راه فداکاری‌های بزرگی کرده اند.

استاندار خوزستان گفت: تلاش ما باید حفظ شرایط بهبود باشد چراکه دستاورد زحمات مردم و یکایک مسوولان بوده است هر فعالیت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان بازگشایی و کارکردن دارد، در شهرستان هایی که از وضعیت قرمز خارج می‌شوند مادران باردار و زنان شیرده و بیماران زمینه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با شرایطی که کمترین مراجعه داشته باشند می توانند در محل کار حضور پیدا کنند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=3680

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.