• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل مطالب: 1272
8

برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه تپه نفتک

  • کد خبر : 3940
  • 05 شهریور 1399 - 12:53
برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه تپه نفتک

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: با مقصران ساخت و ساز در منطقه پر خطر تپه نفتک مسجدسلیمان برخورد قانونی خواهد شد مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص ساخت و سازهای غیر قانونی منطقه تپه نفتک مسجدسلیمان، گفت: تمامی موارد بررسی شده و قطعا با کسانی که در این زمینه قصوری یا تخلف […]

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: با مقصران ساخت و ساز در منطقه پر خطر تپه نفتک مسجدسلیمان برخورد قانونی خواهد شد

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص ساخت و سازهای غیر قانونی منطقه تپه نفتک مسجدسلیمان، گفت: تمامی موارد بررسی شده و قطعا با کسانی که در این زمینه قصوری یا تخلف کردند، برخورد قانونی خواهد شد.

امید بن‌عباس شامگاه دوشنبه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی پیرامون وضعیت منطقه پرخطر تپه نفتک مسجدسلیمان اظهار کرد: نخستین سفر شهرستانی بنده بنا به درخواست فرماندار مسجدسلیمان به این شهرستان بود و از منطقه تپه نفتک به عنوان منطقه پرخطر بازدید شد و پس از آن موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

او با اشاره به وضعیت این منطقه از جنبه‌های مختلف گفت: یکی از مسایل مهم این منطقه افرادی است که قصور کردند و موجب شدند چنین اتفاقی بیفتد به عنوان مثال مجتمع چندین طبقه آرتمیس به صورت چسبیده به این‌ تپه ساخته شده است لذا باید بررسی شود که بر چه اساسی مجوز ساخت این ساختمان صادر شده است؟ چرا حریم مورد نظر رعایت نشده؟

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان افزود: کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری که مساله ساخت و سازهای غیر مجاز را پیگیری می‌کند چگونه در زمان و موعد مقرر از این ساخت و ساز جلوگیری نکرده و موجب شده که امروز با چنین مساله ای مواجه شویم و شهروندان در یک منطقه پرخطر سکونت کنند.

بن عباس ضمن تاکید بر پیگیری وضعیت تپه نفتک، بیان کرد: تمامی موارد بررسی شده در بازدید از این منطقه به صورت مکتوب در اختیار اداره کل امور شهری و اداره کل بازرسی استانداری قرار داده شده است.

معاون استاندار خوزستان اضافه کرد: قطعا کسانی که در این زمینه قصوری یا تخلف کردند رها نمی‌کنیم‌ و از طریق مجاری قانونی آن را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه با تاکید بر چگونگی خروج این منطقه از وضعیت پرخطر، تصریح کرد: قطعا مسولیت اصلی این‌ موضوع با شهرداری مسجدسلیمان است و اگر قصد داشته باشند از زیر بار این مسوولیت حتی تحت عنوان نبود اعتبار شانه خالی کنند به هیچ عنوان پذیرفته نیست چرا که در قانون زمینه‌های لازم مهیا شده و می‌توانند با استفاده از زمین‌های مازاد در شهر برای انجام امور عمرانی هزینه کنند.

بن عباس در پایان افزود: نکته دیگر اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم‌ با اعزام‌ ماشین آلات به منطقه مذکور دست به کاری احساسی و بدون برنامه بزنیم، ایمن‌سازی این منطقه نیازمند کار کارشناسی و برنامه ریزی شده است تا با عواقب دیگری مواجه نشویم، تا کنون طرح‌ها و مطالعاتی در این زمینه انجام شده که در اسرع وقت و پس از جمع‌بندی و رسیدن به راهکار اصلی قطعا کار اجرایی شروع می‌شود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=3940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.