• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل مطالب: 1272
7

فردا آخرین مهلت ثبت‌نام وام یک میلیونی کرونا است

  • کد خبر : 4757
  • 10 آذر 1399 - 22:58
فردا آخرین مهلت ثبت‌نام وام یک میلیونی کرونا است
مشمولان دریافت وام یک میلیونی کرونا تا فردا سه‌شنبه ۱۱ آذرماه فرصت دارند که کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت‌شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

مشمولان دریافت وام یک میلیونی کرونا تا فردا سه‌شنبه ۱۱ آذرماه فرصت دارند که کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت‌شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

با ادامه شیوع ویروس کرونا و افزایش فشار اقتصادی به خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه با پا فشاری مجلس به پرداخت یارانه های حمایتی به مردم، دولت اعلام کرد که به ۱۱ میلیون خانوار مجدداً وام یک میلیونی پرداخت خواهد کرد ضمن اینکه به مدت ۴ ماه نیز ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰ میلیون نفر می پردازد. طبق اعلام وزارت رفاه، تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک ‌میلیون‌تومانی باشند. افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند. گفتنیست متقاضیان صرفاً باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت‌شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند. مهلت متقاضیان وام یک میلیونی برای ارسال پیامک به سر شماره ۶۳۶۹ از روز سه شنبه ۴ آذر شروع و تا فردا سه‌شنبه ۱۱ آذر ادامه خواهد داشت. سرپرستان خانواری که درخواست استفاده از تسهیلات  یک میلیون تومانی کرونایی را دارند تا فردا سه شنبه ۱۱ آذر می‌توانند کد ملی خود را بدون هیچ واژه اضافه‌ای به صورت فارسی یا انگلیسی از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند. طبق اعلام وزارت رفاه  پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها یک هفته از (۱۲آذر تا ۱۹ آذر) داده‌های اطلاعاتی پایش خواهد شد.و در هفته سوم از ۲۰ آذر الی ۲۷ آذر به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می‌شود. ‌بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک ‌میلیون ‌تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد از محل باقی ‌مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود. ضمن اینکه کمک بلاعوض (ماهانه مبلغ یک ‌میلیون ریال به‌ازای هر یک از اعضای خانوار) از آذر ماه تا پایان سال جاری به‌مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود. تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال ۱۳۹۹ درنظر گرفته می‌شود. حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کار درباره نحوه باز پرداخت این تسهیلات گفته است: اقساط این وام به صورت ماهیانه ۳۰ ماه از محل بسته حمایتی معیشتی آنها خواهد بود. اقساط بسته حمایتی که در فرودین ماه پرداخت شد به صورت ۳۰ ماه از حساب یارانه آنها کسر می شود، اما برای این وام از بسته حمایت معیشتی که هر ماه پرداخت می شود کسر خواهد شد. وی افزود:حدود ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تعداد مشمولان، افراد کمتر برخوردار هستند. افرادی که شاغل در نهادهای دولتی، کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند. او ادامه داد در این طرح دهک های پایین جامعه مد نظر هستند که شغل ثابت ندارند و با توجه به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه افرادی که شغل ثابت ندارند مورد توجه قرار گیرند.

 

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=4757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.