• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
7

مدیرعامل سد کرخه: من با ریاضی صحبت می‌کنم / خبرنگاران نشست را ترک کردند!

  • کد خبر : 5728
  • 19 تیر 1400 - 13:10
مدیرعامل سد کرخه: من با ریاضی صحبت می‌کنم / خبرنگاران نشست را ترک کردند!
نشست مطبوعاتی یزدانی، مدیرعامل سد کرخه با اصحاب رسانه خوزستان با حواشی و ترک نشست توسط خبرنگاران و فعالان محیط زیست به نشانه اعتراض همراه شد.

خابران/ نشست مطبوعاتی روز گذشته یزدانی، مدیرعامل سد کرخه با اصحاب رسانه خوزستان با حواشی و ترک نشست توسط خبرنگاران و فعالان محیط زیست به نشانه اعتراض همراه شد.

یزدانی مدیرعامل سد کرخه طی نشست روز گذشته خود با اصحاب رسانه وضعیت موجود را بحرانی عنوان کرد و عملکرد مدیریتی خود را برای حاضرین تشریح کرد.

مدیرعامل سد کرخه عنوان کرد؛ من با اعداد و ریاضیات گزارش می‌دهم و چیزی برای پنهان کردن نیست.وی در ادامه صحبت های خود، وضعیت سد کرخه از نظر میزان ذخائر آبی پشت سد و میزان تولید برق از نیروگاه مستقر در سد کرخه را بحرانی عنوان کرد و افزود؛ ارتفاع و تراز مقدار آب ذخیره شده در پشت سد به صورت مستمر در حال سقوط است.

یزدانی در ادامه گزارشات خود تصریح کرد؛ در حال حاضر حدود ۲ میلیارد متر مکعب در پشت سد ذخیره آبی داریم که از این مقدار، قریب به ۱۴۰۰ میلیارد متر مکعب به عنوان حداقل مقدار جهت حفظ نیروگاه تولید برق ذخیره شده است و حدود ۶۰۰ هزار مترمکعب باقی مانده صرف آب شرب مردم می‌شود.

یزدانی افزود؛ در حال حاضر در وضعیت بحرانی منابع آبی با وجود خشکسالی و گرمای کم سابقه مواجه هستیم که شرایطی انسانی را به وجود آورده است.از این رو، نمی توان حفظ مواردی چون تالاب را جایگزین آب شرب مردم کنیم.یزدانی گفت؛ اگر وضعیت موجود ادامه دار شود و شاخص های ذخیره آب پشت سد کرخه همچنان رو به سقوط باشند، حداقل های حفظ نیروگاه تولید برق سد کرخه از دست می رود و نیروگاه را از دست می‌دهیم.

در ادامه این نشست، تعدادی از خبرنگاران به طرح سوال از مدیرعامل سد کرخه پرداختند و خواستار استدلالات شفاف در رابطه با دلایل ایجاد وضعیت موجود شدند که به موجب عدم اقناع جمع حاضر از گفته ها و استدلالات مدیرعامل سد کرخه، خبرنگاران با ناراحتی نشست مطبوعاتی را به نشانه اعتراض ترک کردند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=5728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.