• امروز : شنبه, ۱۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 30 March - 2024
کل مطالب: 1270
5

مختار :مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب خوزستان به صورت محرمانه صادر شد

  • کد خبر : 5745
  • 23 تیر 1400 - 20:02
مختار :مجوز محیط زیستی پروژه انتقال آب خوزستان به صورت محرمانه صادر شد
مختار: با وجود پیگیری های مختلف انجام شده در مورد توقف پروژه های انتقال آب کارون با خبر شدم که مجوز محیط زیستی پروژه بهشت آباد از سوی سازمان محیط زیست بر خلاف رویه های قانونی صادر شده است.

نماینده مردم  آبادان در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: با وجود پیگیری های مختلف انجام شده در مورد توقف پروژه های انتقال آب کارون با خبر شدم که مجوز محیط زیستی پروژه بهشت آباد از سوی سازمان محیط زیست بر خلاف رویه های قانونی صادر شده است.

دکتر جلیل مختار با رد ادعای ابطال مجوز محیط زیستی پروژه بهشت آباد که از سوی برخی نمایندگان خوزستان عنوان شد؛ افزود: با توجه به لابی سنگین مدیران اصفهانی مراقبت از دستاوردهای محیط زیستی در مخالفت با انتقال آب نیازمند هوشیاری و پیگیری های مستمر است؛ متاسفانه بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده است مجوز محیط زیستی اجرای پروژه انتقال آب بهشت آباد به صورت محرمانه صادر شده است و این امکان وجود دارد که بی اطلاعی نمایندگان محترم و اظهارات انجام شده در این مورد به دلیل محرمانه بودن روند صدور این مجوز بوده است.

نماینده آبادان با اشاره به تحمیل خاموشی های اخیر برق در کشور گفت: مجموع انرژی کاهش یافته نیروگاه های برق آبی در دست مطالعه و اجرا شده متاثر از پروژه های انتقال آب خوزستان با کارکرد تولید برق در پیک نیاز کشور مساله بسیار مهمی است. بنابراین مساله ظرفیت آماده به کار و انعطاف پذیری تولید در شرایط بحرانی کاهش می یابد و ما با خاموشی های گسترده در سطح کشور روبرو خواهیم بود.

مختار افزود: موضوع تاثیرگذاری منفی طرح های انتقال آب بر تولید برق آبی کشور تنها گوشه ای از خساراتی است که این طرحها برای کشور به بار می آورد. تاثیرات فاجعه بار زیست محیطی، اجتماعی، مهاجرتهای اجباری گسترده و از بین رفتن هزاران شغل پایدار در منطقه مبداء انتقال آب و شکل گیری توسعه ناپایدار و خارج از توان اکولوژیک منطقه مقصد انتقال آب، حاشیه نشینی و مهاجر پذیری بی رویه نتیجه قطعی این انتقال آبهای بی رویه است که لازم است نهادهای نظارتی کشور به ابعاد مختلف آن توجه داشته باشند.

وی در پایان افزود: پروژه های انتقال آب خوزستان محدود به بهشت آباد نیستند و مجمع نمایندگان قصد دارد با ارسال نامه به شورای عالی امنیت ملی خواهان ابطال تخصیص همه پروژه های انتقال آب کارون؛ کرخه و دز شود.

گفتنی است در طی روزهای اخیر رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان خوزستان در زمینه توقف انتقال آب از احداث تونل بهشت آباد خبر داده بود
منبع: تاباخبر

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=5745

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.