• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل مطالب: 1270
4

القاء نبود خطر، خطرناکترین خطر ممکن!

  • کد خبر : 602
  • 28 خرداد 1399 - 18:15
القاء نبود خطر، خطرناکترین خطر ممکن!

رسام آنلاین / خارج شدن استان خوزستان و چه بسا کشور از حالت قرنطینه و عدم رعایت اصول بهداشتی، با وجود وضعیت قرمز و رو به رشد ویروس منحوس کرونا، به گواه آمارهای وزارت بهداشت و درمان کشور، به هیچ عنوان قابل درک نیست! مهمتر از این، عدم اعلام آمارهای تفکیکی شهرستانها عملا باعث القاء […]

رسام آنلاین / خارج شدن استان خوزستان و چه بسا کشور از حالت قرنطینه و عدم رعایت اصول بهداشتی، با وجود وضعیت قرمز و رو به رشد ویروس منحوس کرونا، به گواه آمارهای وزارت بهداشت و درمان کشور، به هیچ عنوان قابل درک نیست!

مهمتر از این، عدم اعلام آمارهای تفکیکی شهرستانها عملا باعث القاء نبود خطر ابتلا به ویروس کرونا میشود که نتیجه‌ای جز عدم رعایت نکات بهداشتی توسط جامعه و افزایش بی حد مرز آمار مبتلایان جدید نخواهد داشت.

دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در چند روز گذشته عنوان کرد:
اعلام آمار تفکیکی شهرستانها باعث ایجاد اضطراب در بین مردم خواهد شد!

واقعا سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر چه مبنایی عدم اعلام آمار تفکیکی را با ایجاد اضطراب در بین جامعه توجیه میکند؟

آیا انتشار اعداد و ارقام و آمارهای متفاوت و حیرت انگیز از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان توسط بسیاری از گروه های خبری ولو به دروغ و به صحت، باعث ایجاد ترس و اضطراب در بین جامعه خواهد شد؟ یا عدم اعلام رسمی و قابل تایید توسط دانشگاه علوم پزشکی؟

بدون شک دانستن و پیشبینی پیامدهای حاصل از عدم اعلام آمارهای تفکیکی موارد جدید ابتلا به کرونا ویروس برای جامعه پزشکی و مسئولان آنچنان هم سخت و دشوار نیست و به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز طبیعتا مصلحت‌هایی از سوی وزارت بهداشت کشور در نظر گرفته شده است که سیاست عدم اعلام آمار تفکیکی را به ارمغان آورده است. اما مسلما ایجاد اضطراب برای جامعه در پی اعلام آمار تفکیکی شهرستانها معقول و قابل درک نیست.

پیش از این دانشگاه علوم پزشکی اهواز سیاست عدم اعلام آمار تفکیکی را به چشم خود شکست خورده دیده و تجربه کرده است که پس از آن با عقبگردی مثبت، اعلام آمار تفکیکی را در روزهای بعد دوباره آغاز کرد.

مشخصا هیچکس نمی‌تواند جامعه را با نصیحت و صحبت و بدون عمل کارآمد، به رعایت و مراقبت، در حالی که درب های عبور از این نصایح و صحبت‌ها باز است سوق و امر به معرف کند.
بلکه نیازمند عزم جدی و عملی در کنار فرهنگ سازی و توصیه های مفید در راه مقابله با ویروس کرونا می‌باشد.

برای رسیدن به این مهم استفاده از ظرفیت های داخلی شهرستانها می‌تواند جوابگوی نیاز فعلی جامعه باشد.
اقدامات نیروهای بسیجی ، سپاه ، ارتش ، گروه های جهادی و دیگر سازمانهای شهرستانی در کنار اِعمال محدودیت‌های کرونایی، در ابتدا بسیار کارآمد و مفید واقع شدند و تاثیر بسزایی در مقابله جدی با ویروس کرونا و کاهش محسوس موارد جدید ابتلا داشتند. که در حال حاضر شاهد کاهش اقدامات سازمانهای مورد اشاره و افزایش تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم.

عقبگرد در این موارد و شروعی دوباره و قوی‌تر از سوی سازمانهای فوق می‌تواند فصل جدید و موفقی را در راه مقابله با ویروس کرونا آغاز کند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.