• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
8

کاروان فرهنگی نور قرانی راهی عراق شد

  • کد خبر : 6415
  • 03 مهر 1400 - 21:21
کاروان فرهنگی نور قرانی راهی عراق شد
کاروان نور قرآنی در نجف، مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و خود کربلا به اجرای برنامه‌های قرآنی خواهد پرداخت. در صورت انجام هماهنگی‌های لازم، در کاظمین و سامرا نیز حضور خواهیم یافت. برنامه این کاروان تا ششم مهر برنامه ریزی شده است.

خابران/ابراهیم ساکی، مسئول هماهنگ‌کننده کاروان نور قرآنی بعثه مقام معظم رهبری در گفت وگوباخبرنگار از اعزام ۱۱ قاری قرآن در قالب کاروان نور قرآنی توسط بعثه مقام معظم رهبری به کشور عراق خبر داد و گفت: این ۱۱ قاری از مشهد، تهران، گلستان، اصفهان، همدان و قم هستند که به اجرای برنامه‌هایی چون کرسی تلاوت، ابتهال خوانی و تواشیح برای زائران اربعین می‌پردازند.

وی اظهار کرد: حامد علیزاده و امیدحسینی نژاد از مشهد، محسن زهدعلیپور، مهدی علم خواه و مهدی‌ تقی‌پور از قم، احسان بیات از همدان، وحید باقرنژاد، علی خشنود و ابوالفضل صفری از تهران، سعیدرحیمی از گلستان و مسعود نیک دستی از اصفهان در این گروه حضور دارند.

به گفته ساکی، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این کاروان جمعه ساعت ۳ بامداد از فرودگاه تهران عازم نجف شدند و برنامه‌های این کاروان رسماً از شنبه ۳ مهر آغاز شد.

مسئول هماهنگ‌کننده کاروان نور قرآنی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: با توجه به این که غالباً موکب‌های عراقی در مسیر پیاده روی اربعین قرار دارند، با هماهنگی معاونت‌های فرهنگی عتبه علوی، عتبه امام حسین(ع) و عتبه حضرت ابوالفضل العباس(ع) و‌ همچنین معاونت فرهنگی قرآنی حشد الشعبی در حرم‌های مطهر و مو‌کب‌های فرهنگی عراق به اجرای برنامه خواهیم پرداخت.

وی اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل کرسی تلاوت مشترک با قاریان عراقی در مراکز فرهنگی عراق، برنامه تصحیح قرائت نماز و ابتهال خوانی است.

با توجه به اینکه امسال گروه تواشیحی از کشور همراه کاروان نیست، با استفاده از قاریان حاضر در کاروان، تواشیح اسماء الحسنی جهت تبرک اجرا خواهد شد.

ساکی گفت: کاروان نور قرآنی در نجف، مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و خود کربلا به اجرای برنامه‌های قرآنی خواهد پرداخت. در صورت انجام هماهنگی‌های لازم، در کاظمین و سامرا نیز حضور خواهیم یافت. برنامه این کاروان تا ششم مهر برنامه ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.