• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل مطالب: 1272
8

پنجمین همایش بزرگ استانی شعر “پلاک های گمشده” در شهرستان رامشیر برگزار شد

  • کد خبر : 6422
  • 04 مهر 1400 - 13:43
پنجمین همایش بزرگ استانی شعر “پلاک های گمشده” در شهرستان رامشیر برگزار شد
به مناسبت هفته دفاع مقدس، پنجمین همایش بزرگ استانی شعر "پلاک های گمشده" در محل تالار رضوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامشیر برگزار شد.

خابران/ به مناسبت هفته دفاع مقدس، پنجمین همایش بزرگ استانی شعر “پلاک های گمشده” در محل تالار رضوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامشیر برگزار شد.

همایش استانی شعر “پلاک های گمشده” که با موضوع شهدا و هفته دفاع مقدس پنجمین دوره خود را در شهرستان رامشیر پشت سر گذاشت، مورد استقبال جامعه فرهنگی، شعرا، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران قرار گرفت، و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی نیز همراه بود.

همایش،شعر پلاک های گمشده با حضور شعرای شهرستانهای اهواز .آبادان .ماهشهر کارون رامهرمز .رامشیر وبا هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت،شناسایی و تکریم شاعران حوزه دفاع مقدس یکشنبه ۴ مهرماه در رامشیر برگزار شد .در این همایش که با حضور امام جمعه محترم شهرستان حجه الاسلام معرف و فرماندار تلاشگر جناب عبادی و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامشیر سرهنگ منصوری وسایرمسئولان شهرستانی برگزار شد .

امام جمعه شهرستان رامشیر در حاشیه این مراسم بیان داشت :شعر زمانی تاثیر خود را در مخاطب خواهد گذاشت که سراینده آن اهل دل باشد و اخلاص داشته باشد.در اشعار دفاع مقدس باید کلمات را شاعر آنگونه که خداوند می ‌خواهد کنار هم بچیند.و یاد و خاطره شهدا زنده شود و ماندگار بماند .

سالم عبادی فرماندار شهرستان نیز از دفاع مقدس به عنوان سند افتخار نسل‌های آینده یاد کرد و افزود: هنر انتقال این سند افتخار بر عهده ما است و شاعر با الهام از تخیل شعر می ‌سراید اما در شعر دفاع مقدس این تخیل به واقعیت تبدیل می ‌شود و شاعر به دنبال تخیل نمی‌ رود.

سرهنگ پاسدار منصوری ،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رامشیر ،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس با بیان اینکه رویکرد دشمن جنگ نرم و هدف قراردادن ارزش های انقلاب اسلامی میباشد ،هنر و هنرمندان انقلابی، به عنوان یکی از پیش قراولان عرصه مقابله با دشمن میباشند .

زهره عباس زاده دبیر همایش و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر ضمن تشکر از ادارات و نهادهایی که در برگزاری همایش،همکاری داشتند ، گزارشی مختصر از همایش را عنوان کرد و گفت:در طی مدت زمان کوتاه ارسال فراخوان به شهرستانها ۸۰ اثر از ۵۰ شاعر استان به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود،از این تعداد ۱۵اثر برگزیده و توسط شاعران در همایش قرائت شد که با اهداء لوح تقدیر و هدایای نقدی از عزیزان تقدیر بعمل آمد.
وی حضور چشمگیر شعرای استان را در دوره‌های مختلف این جشنواره از مهم‌ترین شاخصه‌های این جشنواره عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌های شعر استان از جمله این جشنواره توانسته اثرات مثبتی در پویایی شعر و ادبیات استان بویژه شعر دفاع مقدس داشته باشد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.