• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
7

زور خودروسازان وزیر صمت را به مجلس کشاند

  • کد خبر : 6646
  • 19 آذر 1400 - 16:17
زور خودروسازان وزیر صمت را به مجلس کشاند
  مهدی دادفر: ای کاش مسئولان در کنار آزادی قیمت ها به آزادی دسترسی به خودروهای وارداتی هم فکر می کردند. من انتظار نداشتم که زور شرکت های خودروساز داخلی به قدری زیاد باشد که هم قیمت را افزایش دهند و هم واردات را آزاد نکنند!

خابران/ امیرحسین کاکایی، استاد دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت در برنامه تهران ۲۰ گفت:  اگر به صورت کامل خودروسازهای داخلی ما خصوصی بشوند دیگر ما با اتفاقات داخلی این شرکت ها کاری نداشتیم و تنها خروجی و ماشین تولید شده آن ها را نگاه می کردیم. اما تا وقتی که دولت و مجلس بر شرکت های تولیدکننده خودرو نظارت و دخالت می کنند، حقوق های نجومی و اتفاقات امثال آن در این شرکت ها رخ خواهد داد.

در ادامه این برنامه سید احمد رسولی نژاد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که در ارتباط تلفنی در گفت و گو شرکت داشت تصریح کرد: در پاسخ به میهمان برنامه امیرحسین کاکایی می گویم: مجلس دخالتی در شرکت های خودروساز داخلی ندارد اما بر اساس وظیفه نظارت می کند، جدا از آن در صحبت های آقای کاکایی تناقض های زیادی می بینید که ایرادهای ساختاری را مطرح می کنند و در نهایت مدافع وضع موجود هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روزی که وزیر صمت در مجلس برای رای اعتماد در صحن علنی مجلس حاضر شد، نمایندگان موافق هم نظر بودند که ایشان از بدنه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است و به تمام امور آشنایی دارند. اما اکنون شاهد آن هستیم که نظرهای شتاب زده ای را در حوزه خودرو اظهار داشتند، که به نظر می رسد مطالعه ناکافی یا مشاوره های اشتباه باعث این آشفتگی بازار خودرو شده است.
در این مورد نمایندگان مجلس برای روز یکشنبه هفته آتی وزیر صمت را به مجلس دعوت کردیم تا بیایند و پاسخگوی پرسش ها باشد.

یک کارشناس مسایل خودرو، دیگر میهمان برنامه بود که در سخنانی گفت: اگر خودروسازهای داخلی ما قیمت هایشان را آزاد نمی کردند یقینا در انتهای امسال با اضمحلال مواجه می شدند. البته می دانیم این اتفاق فشار مالی را به مردم و خریداران منتقل می کند و مردم نیز این انتظار را از مجلس و دولت نداشتند.

مهدی دادفر ادامه داد: ای کاش مسئولان در کنار آزادی قیمت ها به آزادی دسترسی به خودروهای وارداتی هم فکر می کردند. من انتظار نداشتم که زور شرکت های خودروساز داخلی به قدری زیاد باشد که هم قیمت را افزایش دهند و هم واردات را آزاد نکنند!

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.