• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل مطالب: 1272
4

طرح رتبه بندی فرهنگیان در سه مرحله و تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 7068
  • 08 اردیبهشت 1401 - 20:38
طرح رتبه بندی فرهنگیان در سه مرحله و تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود
دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به مطالبات فرهنگیان دارند لذا از فرهنگیان می‌خواهیم مطالبات خود را به درستی و دور از تنش بیان کنند.

خابران/ رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح رتبه بندی معلمان با تلاش های انجام شده در مجلس تا یک ماه آینده عملیاتی می‌شود.

عبداله ایزدپناه روز پنجشنبه در نشست مجمع فرهنگیان انقلابی در محل مسجد ارشاد اهواز افزود: طرح رتبه بندی معلم‌ها پایان دولت قبل مصوب شد که ایراداتی داشت و بعد از تلاش های فراوان به یک نقطه مطلوب رسید.

وی ادامه داد: این هفته آیین نامه اجرایی طرح رتبه بندی به اتمام می‌رسد و تا یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح در پنج مرحله و براساس شاخص‌های تعیین شده اجرا می شود، گفت: در مرحله نخست ۴۵ درصد، در مرحله دوم ۵۵ درصد، در مرحله سوم ۶۵ درصد، در مرحله چهارم ۷۵ درصد و در مرحله آخر ۹۰ درصد افزایش حقوق فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۲ نفر از کمیسیون آموزش در کارگروه برگزاری این طرح قرار دارد تا در این خصوص رصد داشته باشند؛ اگر وضعیت معیشت معلم‌ها بهبود نیابد به شغل‌های دیگر رو می‌آورند که در شان آنها نیست.

ایزدپناه اظهارداشت: امروز کشور نزدیک ساحل موفقیت و آرامش است و چون دشمن این موضوع را می‌داند به دنبال جنگ روانی، فرافکنی و ایجاد یاس و نا امیدی در بین مردم است.

وی با بیان اینکه از این شرایط دشوار با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب عبور می‌کنیم، افزود: دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به مطالبات فرهنگیان دارند لذا از فرهنگیان می‌خواهیم مطالبات خود را به درستی و دور از تنش بیان کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست بیان کرد: نقش معلم باید از نظر جایگاه و مقامی که در جامعه دارد دیده و شناخته شود و جامعه فرهنگیان باید قدر خود را بدانند.

محمد جواد رضوی افزود: ضمن ارج نهادن به زحمات مسئولان ولی همواره این گله مندی را داشته ایم که نگاه به آموزش و پرورش نگاه درست و دقیقی نیست.

وی ادامه داد: در دولت گذشته به همراه جمعی از معلمان خدمت وزیر آموزش و پرورش رسیدیم که گفتند در سال ۹۲ سهم بودجه آموزش و پرورش ۱۵ درصد بوده که این سهم به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه نگاه به آموزش و پرورش نگاهی سطحی است، بیان کرد: انتظار داریم که نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه عمیق باشد؛ فرهنگیان انتظار دارند که برای آموزش درگیر مشکلات نقدینگی نباشند.

وی با بیان اینکه نگاه به معیشت معلم باید نگاهی درست و منطقی باشد افزود: این موضوع دغدغه جدی مقام رهبری بوده و اجرای رتبه بندی معلمان و همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگیان با سایر دستگاه ها از مطالبات فرهنگیان است.

رضوی بیان کرد: فرهنگیان مطالبات خود را از مسیر درست و قانونی دنبال کنند؛ در شان آنها نیست که با فریاد مطالبات خود را دریافت کنند.

نشست مجمع فرهنگیان انقلابی با حضور جمعی از معلمان خوزستان به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم در محل مسجد ارشاد اهواز برگزار شد.

افزایش حقوق فرهنگیان بر اساس طرح رتبه بندی در پایان دولت قبل تصویب شد که هنوز عملیاتی نشده است.

۱۲ اردیبهشت ماه روز گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.