• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
3

سفر ۱۱ روزه گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران

  • کد خبر : 7089
  • 15 اردیبهشت 1401 - 18:37
سفر ۱۱ روزه گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، از سفر ۱۱ روزه گزارشگر ویژه سازمان ملل برای آشنایی با تاثیر مخرب تحریم‌ها بر مردم ایران خبر داد.

خابران/ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی درباره سفر «آلنا دوهان»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر بررسی آثار منفی اقدامات قهری یک‌جانبه، به جمهوری اسلامی ایران، گفت: پیرو درخواست گزارشگر ویژه برای سفر به ایران و پذیرش این درخواست از سوی ما، دوهان از تاریخ ۱۸ اردیبهشت، سفری ۱۱ روزه به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه گفت: ماموریت اصلی دوهان، بررسی آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره مندی مردم از حقوق بشر است و در این راستا، دیدارهای مختلفی را با نمایندگاه دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و سازمان‌های غیردولتی انجام خواهد داد. گزارشگر ویژه همچنین از برخی مراکز نیز بازدید به عمل خواهد آورد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ سازوکار گزارشگر ویژه بررسی آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره مندی افراد از حقوق بشر را طی قطعنامه به تصویب رساند. کشورهای غربی هر سال به این قطعنامه رای مخالفت می‌دهند.

بنا بر بیانیه سازمان ملل که در خصوص این سفر منتشر شد، آلنا دوهان در ایران با نمایندگان مختلف دولت ایران دیدار خواهد کرد. وی همچنین با آژانس‌های سازمان ملل در ایران و همچنین سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های منطقه‌ای، نهادهای مالی بین‌المللی، نهاد ملی حقوق بشر و نمایندگان جامعه دیپلماتیک حاضر در تهران دیدارهای خصوصی خواهد داشت.

آلنا دوهان قرار است در سپتامبر سال جاری میلادی، تابستان آینده، نتایج و توصیه‌های خود را در گزارشی به پنجاه و یکمین اجلاس شورای حقوق بشر ارائه کند.

دوهان از زمان انتصاب به این سمت در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۰، به کشورهای مختلفی ازجمله ونزوئلا، قطر و سوریه سفر کرده است. گزارشهایی را نیز به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه داده است

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7089

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.