• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
6
استاندار خوزستان:

اهالی که امکان سکونت در اطراف ساختمان متروپل را ندارند به فرمانداری مراجعه کنند

  • کد خبر : 7226
  • 12 خرداد 1401 - 14:42
اهالی که امکان سکونت در اطراف ساختمان متروپل را ندارند به فرمانداری مراجعه کنند
براساس آخرین آمار موجود از متروپل آبادان ٣٧ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند که از این تعداد برای ٣٣ نفر جواز دفن صادر شده است و مابقی اجزای بدن هستند و باید مورد بررسی ژنتیکی پزشکی قانونی قرار بگیرند.

خابران/ استاندار خوزستان با بیان اینکه پس از اتمام آواربرداری درخصوص نحوه برخورد با باقیمانده سازه تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: اهالی که امکان سکونت در اطراف ساختمان را ندارند باید به فرمانداری مراجعه کنند.

صادق خلیلیان امروز پنج‌شنبه ١٢ خردادماه در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین خبرها و اقدامات انجام شده پس از ریزش ساختمان متروپل آبادان اظهار کرد: فاز اول کار امداد و نجات طی چند روز نخست ریزش ساختمان انجام شد و اکنون آواربرداری در فاز بعدی به انتهای خود رسیده است.

استاندار خوزستان با اشاره به تعداد مصدومان این حادثه عنوان کرد: ریزش ساختمان متروپل آبادان ٣٧ مصدوم بر جای گذاشت که بسیاری از آن‌ها پس از دریافت درمان از بیمارستان مرخص شدند.

وی بیان داشت: مرحله دوم کار، آواربرداری و عملیات جست و جو برای یافتن پیکرهای افراد گرفتار و یا محبوس‌شدگان در زیر آوار بود که اکنون در مرحله پایانی است.

وی افزود: براساس آخرین آمار موجود ٣٧ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند که از این تعداد برای ٣٣ نفر جواز دفن صادر شده است و مابقی اجزای بدن هستند و باید مورد بررسی ژنتیکی پزشکی قانونی قرار بگیرند.

استاندار خوزستان ادامه داد: پس از آواربرداری مسئله بعدی باقی مانده ساختمان است در این راستا گروهی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی این سازه را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که پایداری لازم را ندارد؛ بنابراین پس از اتمام آواربرداری درخصوص نحوه برخورد با باقی مانده سازه تصمیم‌گیری خواهد شد.

خلیلیان تصریح کرد: هم اکنون با پیامدهای اجتماعی موضوع مواجه هستیم؛ افرادی که ٢٠ تا ٣٠ درصد از ساختمان را خریداری کرده بودند و اکنون دچار ضرر شدند؛ همچنین فروشگاه‌ها و خانه‌های اطراف که پس از ریزش و انجام عملیات آواربرداری دچار خسارت شدند و این مسئله باید مدیریت شود.

وی گفت: کارگرانی که در پروژه‌های مربوط به مالک ساختمان کار می‌کردند و پرداخت خسارت افراد حادثه دیده و دیه فوت‌شدگان را داریم که در حال هماهنگی با دادستان هستیم و دفتر رسیدگی به شکایات برای این کار راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان در پایان ابراز داشت: اهالی که امکان سکونت در اطراف ساختمان را ندارند باید به فرمانداری مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.