• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل مطالب: 1272
3

سند جامع ایمنی ترافیک در خوزستان وارد فاز اجرا شد

  • کد خبر : 8113
  • 06 شهریور 1401 - 19:02
سند جامع ایمنی ترافیک در خوزستان وارد فاز اجرا شد
معاون عمرانی استاندار خوزستان از اجرای سند جامع ترافیک خوزستان به عنوان اولین استان در کشور خبر داد.

خابران/ معاون عمرانی استاندار خوزستان از اجرای سند جامع ترافیک خوزستان به عنوان اولین استان در کشور خبر داد.

محمد خانچی اظهار داشت: یکی از وظایف استانداری ها، برنامه ریزی و مدیریت وضعیت ایمنی و تصادفات است. استان خوزستان به عنوان یکی از پرترددترین استان های کشور ، با توجه به سهم بالای وسایل نقلیه سنگین در ترددهای جاده ای، همواره شاهد تصادفات جراحی و فوتی ناگوار است.

وی افزود: از همین رو مدیریت استان تصمیم به اجرای سند جامع ایمنی ترافیک استان گرفت. برنامه ای در ۷ گام شامل وظایفی در سطوح استانی، فرمانداری ها شهرداری ها، راهداری و سایر دست اندرکاران در حوزه ایمنی در دستور کار قرار گرفت.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: این سند در گام نخست، طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت و رصد تصادفات و تهیه پایگاه داده یکپارچه از تصادفات طی مدت ۲۲ ماه انجام پذیرفت.

وی افزود: طراحی و پیاده سازی مدیریت و رصد تصادفات و تهیه پایگاه داده یکپارچه از تصادفات با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز انجام و در جلسه شورای راهبری ایمنی استان و به ریاست استاندار خوزستان تصویب و وارد فاز عملیاتی شد.

خانچی در پایان عنوان کرد: با بهره‌برداری از این سامانه، امکان تجزیه و تحلیل تصادفات، شناسایی مستمر نقاط حادثه خیز، ارزیابی عملکرد دستگاههای مسئول در زمینه کاهش حوادث و شناسایی ابعاد فرهنگی رخداد تصادف و تهیه برنامه های فرهنگ سازی گروه های سنی مختلف میسر خواهد شد. امید است با هوشمندسازی اقدامات مدیریتی و کارشناسی در حوزه تصادفات، شاهد کاهش حوادث و ارتقای سطح ایمنی ترافیک در استان باشیم.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=8113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.