• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل مطالب: 1272
3

بی رهب در مقابل شعله های آتش! اول ایمنی، بعد کار!

  • کد خبر : 8286
  • 10 آبان 1401 - 18:00
بی رهب در مقابل شعله های آتش! اول ایمنی، بعد کار!
توجه به مسائل ایمنی در زمان شروع هر کاری توصیه شده اند ولی آیا همه به آن عمل می کنند؛ و مجری کار وسایل ایمنی را برای کارگر فراهم می کند؟!

خابران/ توجه به مسائل ایمنی در زمان شروع هر کاری توصیه شده اند ولی آیا همه به آن عمل می کنند؛ و مجری کار تجهیزات ایمنی را برای کارگر فراهم می کند؟!

در برخی فعالیت ها به شعار “اول ایمنی بعد کار” توجه زیادی نشده و آنچنان که انتظار می رود، سخت گیری لازم از سوی واحد ایمنی (HSE ) صورت نگرفته است. البته این موضوع به شرایط کار، نوع فعالیت و محیط بستگی دارد و گاها در فعالیت هایی کم خطر توجه زیادی به شعار اول ایمنی بعد کار نشده است؛ هر چند حادثه هیچ گاه خبر نمی کند و باید همیشه ایمنی را سر لوحه تمام فعالیت ها قرار دهیم تا متضرر و دچار خسارات مالی و جانی نشویم.

رعایت و توجه به تجهیزات ایمنی اما در برخی مشاغل از اصولی ترین موارد کار است و تا زمانی که ایمنی نباشد نباید فعالیت را انجام داد؛ شغل خطیر آتش نشانان یکی از این مشاغل است که ایمنی با جان آنها گره خورده و بدون ایمنی کوچک ترین حادثه ای ممکن است خسارت جبران ناپذیر جانی را در پی داشته باشد. به همین علت آتش نشانان همیشه به عنوان الگوی اصلی شعار “اول ایمنی بعد کار” از آنها یاد می شود. و با نام بردن کلمه ایمنی، شغل آتش نشان بر ذهن مخاطب نقش می‌بندد.

یک آتش نشان میبایست همیشه پوشش ایمنی خود از قبیل البسه، کلاه و کفش ایمنی را داشته باشد و به صورت مجهز در محل حادثه دیده حاضر شود،اما آتش نشانان شهرداری رامشیر متاسفانه مورد بی توجهی و بی مهری شهردار این شهر قرار گرفته اند، و آتش نشان با نداشتن هیچ یک از تجهیزات ایمنی فردی در مقابل حوادث از قبیل اتش حاضر می‌شوند.

طی یک حادثه آتش سوزی که شب ۱۰ آبان ماه اتفاق افتاد، آتش‌نشانی در کوتاه ترین زمان، ماشین اتفاء حریق خود را به محل اعزام کرد؛ اما آتش نشانی که جهت اتفاء حریق اعزام شده بود با لباس شخصی و بدون داشتن لباس، کفش و کلاه ایمنی در مقابل شعله های آتش ایستاد و آن را خاموش کرد.

بهتر است شهردار این شهر به جای خراب کردن هر روز میادین و بلوارها، توجه خود را جهت نوسازی واحد آتش نشانی و تجهیز نیروی آتش نشانی جلب کند، زیرا واحد آتش نشانی یکی از نیازهای مهم و اساسی هر شهر و منطقه است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=8286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.