• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل مطالب: 1272
5
اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان:

مجوز تأسیس و ساخت اسکله مسافری در بندر سجافی صادر شد

  • کد خبر : 8319
  • 17 آذر 1401 - 16:33
مجوز تأسیس و ساخت اسکله مسافری در بندر سجافی صادر شد
بندر تجاری سجافی در فواصل ۱۵۳ مایلی از بندر بصره در عراق و ۱۲۵ مایلی از بندر شویخ قطر، توانسته نقش مهمی در مبادلات کالا برای صاحبان کالا و بازرگانان با کشور‌های همسایه ایفا کند.

خابران/ مجوز تأسیس و ساخت اسکله دربندر سجافی با کاربری مسافری با هدف توسعه و رونق سفر‌های دریایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع صدور مجوز‌های ساحلی و دریایی کشور تمدید و صادر شد.

صدراله بهرامی معاون با اشاره به پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای صدور مجوز‌های ساحلی خوزستان و همچنین استعلام از دستگاه‌های اجرایی ذیربط، از صدور مجوز تأسیس و ساخت اسکله مسافری در منطقه سجافی خبر داد، و گفت: پس از بازدید‌های کارگروه بازرسی و نظارت بر سواحل استان صلاحیت‌های لازم برای ساخت اسکله مسافری در بندر مذکور احراز شد.

وی افزود: بر اساس این مجوز احداث یک پست اسکله شمع و عرشه به طول ۶۱ و عرض ۱۳متر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در کیلومتر ۲۰ محور هندیجان سجافی و با هدف توسعه و رونق مسافری دریایی امکان‌پذیر می‌شود.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی که بر لزوم اخذ مجوز‌های لازم جهت احداث و بهره‌برداری از سازه‌های ساحلی و دریایی تأکید می‌کند، گفت: صدور این مجوز حسب اعمال حاکمیت در عرصه سواحل کشور صورت خواهد گرفت و همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.

بهرامی ادامه داد: ارگان‌ها و مراجع قانونی فقط می‌توانند به پروژه‌ها و تأسیساتی که مبادرت به اخذ مجوز نموده‌اند، تسهیلات ارائه نمایند و دارندگان مجوز می‌توانند از این مزیت برخوردار شوند.

این بندر تجاری در فواصل ۱۵۳ مایلی از بندر بصره در عراق و ۱۲۵ مایلی از بندر شویخ قطر، توانسته نقش مهمی در مبادلات کالا برای صاحبان کالا و بازرگانان با کشور‌های همسایه ایفا کند.

بندر سجافی با برخورداری از مزایایی، چون پسکرانه‌ی جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت از طریق کالا‌های ته‌لنجی و همراه ملوان و همچنین تجارت ساحلی با استان بوشهر است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=8319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.