• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل مطالب: 1272
6

منابع پتروشیمی مکمل منابع دولت جهت توسعه متوازن

  • کد خبر : 1257
  • 25 اردیبهشت 1399 - 6:23
منابع پتروشیمی مکمل منابع دولت جهت توسعه متوازن

منابع پتروشیمی باید تکمیل کننده منابع دولت جهت ایجاد توسعه متوازن در شهرستان بندرماهشهر باشند مدیرعامل منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر :در کنار تامین منابع اصلی دولت برای توسعه شهری، صنعت هم از طریق شورای راهبردی منابعی را برای توسعه متوازن شهرستان ماهشهر اختصاص می دهد. به گزارش خابران به نقل از روابط عمومی سازمان […]

منابع پتروشیمی باید تکمیل کننده منابع دولت جهت ایجاد توسعه متوازن در شهرستان بندرماهشهر باشند

مدیرعامل منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر :در کنار تامین منابع اصلی دولت برای توسعه شهری، صنعت هم از طریق شورای راهبردی منابعی را برای توسعه متوازن شهرستان ماهشهر اختصاص می دهد.

به گزارش خابران به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، چهارمین جلسه کارگروه توسعه و توازن شهرستان بندر ماهشهر با حضور منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی عضو کارگروه توسعه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تشکیل شد.
در این جلسه مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تاکید بر عدم جدایی شورای راهبردی از کارگروه توسعه متوازن شهرستان، گفت: کارگروه توسعه متوازن شهرستان بندر ماهشهر یک نهاد مشورتی و تصمیم ساز است که برای بررسی کارشناسی و آماده سازی طرح ها و برنامه ها و همچنین اولویت بندی در راستای محرومیت زدایی و ایجاد رضایتمندی برای اقشار کم برخوردار فعالیت کرده و پیشنهادات نهایی را برای تصویب، به شورای راهبردی ارائه می‌دهد.
سید امید شهیدی نیا، افزود: درآمدهای بسیاری چون مالیات بیمه و سایر منابع درآمدی که در اثر وجود صنایع پتروشیمی حاصل می‌شود ظرفیت هایی هستند که باید برای شهرستان هزینه شوند اما در حال حاضر سهمی که شهرستان از این درآمدها دارد نامشخص و ناچیز است.
وی خاطرنشان کرد: حق مردم شهرستان است که از این منابع درآمدی استفاده نمایند و تقاضای ما از مسئولین است که این درآمدها را ساماندهی کرده تا مردم شهرستان از آنها بهره مند شوند.
شهیدی نیا، با اشاره به تغییر رویکردهای مختلف شورای راهبردی در سال های گذشته، تاکید کرد: صنعت پتروشیمی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود به خواست مسئولین شهری، شیوه های مختلفی را برای کمک به شهرستان آزموده است؛ تشکیل کارگروه توسعه متوازن شهرستان با اولویت مناطق کمتر برخوردار شیوه‌ای است که در حال حاضر در پیش گرفته‌ایم. این شیوه به پیشنهاد استاندار خوزستان و مورد تایید فرمانداری شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: لازم است تا طرح های ارائه شده به کارگروه توسعه متوازن از سوی نهادهای متولی کاملاً کارشناسی شده، شفاف و ارزیابی شود تا بتوان در راستای اجرای آنها گام برداشت.
رییس شورای راهبردی شرکت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، افزود: ماهشهر به عنوان یک شهرستان در استان خوزستان حقوقی دارد که به واسطه حضور صنعت در آن نبایستی از آن حقوق طبیعی محروم شود. صنعت هم به عنوان یک کمک کننده در قالب مسئولیت های اجتماعی به سهم خود در توسعه شهرستان مشارکت می‌کند و مسولین، ظرفیت صنعت را علاوه بر حقوق قانونی و کشوری شهرستان، در‌کنار خود بدانند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=1257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.