• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل مطالب: 1272
7

اشک و خنده های مدافع سلامت

  • کد خبر : 1373
  • 30 اردیبهشت 1399 - 12:45
اشک و خنده های مدافع سلامت

روایتی از اشک و خنده های مدافع سلامت؛ آنچه که در این گزارش می خوانید ،روایتی از اشک‌ها و لبخندهای مدافع سلامت است، کسی که لحظه تولد فرزندش را ندید و آن را نتوانست در آغوش بگیرد، او در قدم اول برای نجات جان بیماران و سپس برای سلامت خانواده و فرزند خود در تلاش […]

روایتی از اشک و خنده های مدافع سلامت؛

آنچه که در این گزارش می خوانید ،روایتی از اشک‌ها و لبخندهای مدافع سلامت است، کسی که لحظه تولد فرزندش را ندید و آن را نتوانست در آغوش بگیرد، او در قدم اول برای نجات جان بیماران و سپس برای سلامت خانواده و فرزند خود در تلاش است، کار او چند ماه اخیر انقدر سخت شد که چند ماه نتوانست در کانون گرم خانواده حضور و انها را ببیند تا اینکه در حین ماموریت کارب فرزند تازه متولد شده خود را از فضای مجازی دریافت می کند، آنجا بود که روایت اشک ها و خنده های بی وقفه شروع می شود، پدری که شوق به خدمت را به عشق به فرزند، همسر و خانواده ترجیح داد. تا بتواند در حد خود قدمی برای بهبود هموطنان بردارد.

در روزهای حساسی که همسر و فرزندان آن محبت و نوازش های او را نیاز داشتند، اما او در کنار کادر سلامت و همکارانش با جدیت به جنگ با کرونا برخواسته است، بی شک محافظان سلامت زیادی هستند که ساعت ها، روزها، هفته ها و حتی ماه ها نتوانسته اند فرزند متولد شده خود را ببیند.
در اینجا از پدری حرف میزنیم که جز مدافعان سلامت در شبکه بهداشت و درمان رامشیر است، شخصی که از ابتدا شیوع کرونا ویروس تا کنون با گذشت قریب به سه ماه به طور شبانه روزی در کنار همکاران خود سخت مشغول کار و مقابله با کرونا هستند.
مردی که امروز در حین ماموریت کاری، لحظه به لحظه انتظار دیدن فرزند خود را می کشد. و مدت ها نتوانست به خانواده خود سربزند.

امروز وقتی به شبکه بهداشت و درمان رامشیر سر میزنیم چهره‌های خسته اما لبخند زنان و پر از امید را شاهد هستیم که فرداهای بهتر را نوید می‌دهند، خم به ابرو نمی‌آوردند تا به همکاران خود روحیه دهند و تا شکست کرونا ایستادگی کنند.
به گزارش گروه خبری خابران ، ماجرا از آنجا آغاز شد که در میان گزارشات و تصاویر فضای مجازی تصویر پدر و فرزندی نظر ما را به خود جلب کرد؛ سردار سلامتی که در حین ماموریت کاری خبر پدر شدنش را به او می دهند و انگیز ه ی مضاعفی را کسب می کند.
آنچه که میخوانید گفتگویی کوتاه با دکتر ستار جمشیدی نسب از نیروی محوری و کلیدی در شبکه بهداشت ودرمان رامشیر است؛
جمشیدی شرایط کاری خود و همکارانش را اینگونه توصیف میکند؛ شرایط کاری ما به صورت شبانه روزی هست و گاهی تیم ازصبح تا ۱۱ شب، به صورتی که صبح ها ۸ ساعت کار و عصر و شب تا ساعت ۱۱ کار می کنیم، درطول این زمان مجهز به لباسهای معروف به فصانوردی ، ماسک، کلاه، عینک هستیم که با توجه به گرم شدن هوا سختی را دو چندان کرده است، در طول مدت زمان بررسی اپیدمیولوژیکی و نمونه گیری از بیماران و اشخاص اطراف آنها این لباس را بر تن داریم که تحمل آن بسیار سخت و طاقت فرساست، طوری که بعد از پایان هر شیفت کل بدن خیس عرق می شود و جای ماسک و عینک روی صورتمان باقی می ماند.

جمشیدی این گونه سخنان خود را ادامه می دهد؛ تنها خواهش ما از مردم عزیز این است که در خانه های خود بمانند و به جز مواقع لزوم شرایط اضطراری و یا تهیه مایحتاج زندگی از خانه خارج نشوند، ما هنوز در مرحله درمان و پیشگیری هستیم و برای این ویروس هیچ گونه دارو خاص و یا آمپولی پیدا نشده است و تنها از راه رعایت فاصله گیری اجتماعی و بهداشت میتوانیم قطع کننده زنجیره انتقال می باشد.

وی در ادامه خواسته ای از مسئولین نیز داشت و گفت؛ از تمام مسئولین رده شهرستانی تقاضا دارم درصورت امکان شهرهای خود را قرنطینه کنند، تا هم شرایط شهرهای خود را حفظ کنند و هم در حفظ سلامت شهر ما و نرسیدن به وضعیت قرمز و بحرانی جلوگیری شود، شرایط کشور به دلیل تحریم های ظالمانه در مضیقه است و کمبود امکانات در همه استان های کشور وجود دارد، ولی به لطف پیگیری های مسئولین استانی و شهرستانی که به طور شبانه روز در حال انجام است تا این کمبود ها کمتر احساس شوند، بنده به نوبه خود بخاطر این مجاهدت ها و پیگیری ها که جهت حفظ سلامت مردم و کادر سلامت انجام می شود تشکر میکنم. از خیرین محترم که در این مدت همیشه کنار ما بودند و در تهیه خیلی از اقلام کمک کردند نیز تقدیر و تشکر میکنم ان شاءالله با توفیق الهی همیشه در کارهای خیر پیش قدم باشند.

وی در پایان گفتگو دو کلامی را به مردم اختصاص داد و گفت: مردم عزیز بدانند که کادر سلامت نه تنها در رامشیر بلکه در سراسر کشور در برابر ویروس کرونا سپر مانند ایستاده‌اند و با افتخار سنگر بان شما عزیزان و خانواده های خود خواهند بود.

🔺 این‌‌ یعنی کمترین مشق عشق، چون ایران سرزمین همدلی و عاشقی است زنده باد ایران، زنده باد ایرانی مجموعه پایگاه خبری تحلیلی خابران نیز به نوبه خود قدم نو رسیده را به ایشان و خانواده محترمشان تبریک عرض می کند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=1373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.