• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
6

امتحانات دانشگاه و پایه نهم غیرحضوری شد

  • کد خبر : 1718
  • 12 خرداد 1399 - 14:40

استانداری استان خوزستان خبر داد: امتحانات دانشگاه و پایه نهم به صورت غیر حضوری برگزار می شود؛ غلامرضا شریعتی در پایان نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بنا شد امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد و همچنین مقطع پایه نهم مدارس در کل استان به صورت غیر حضوری […]

استانداری استان خوزستان خبر داد: امتحانات دانشگاه و پایه نهم به صورت غیر حضوری برگزار می شود؛

غلامرضا شریعتی در پایان نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بنا شد امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد و همچنین مقطع پایه نهم مدارس در کل استان به صورت غیر حضوری برگزار شود. البته اگر دانشگاه آزاد دلایل قانع کننده ای داشته باشد این دلایل را به کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی ارایه دهد و اگر کمیته علمی قانع شد و تصویب کرد، اعلام می‌کنیم اما فعلا بنا بر این است که امتحانات دانشگاه آزاد اهواز به صورت غیر حضوری برگزار شود؛ همچنین شرایط و جزییات آزمون های پایان سال پایه نهم توسط آموزش و پرورش مشخص و اعلام خواهد شد اما این امتحانات در هر حال به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

او گفت: همچنین مقرر شد مساجد تا هفته آینده تعطیل باشد و پس از آن در این خصوص بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد؛ اماکن متبرکه نیز فقط در بخش محوطه ها و حیاط ها و در ساعات مشخصی از شبانه روز باز خواهد شد همچنین اگر هر یک از دستگاه ها همچون ورزش و جوانان، فنی و حرفه ای پیشنهادی برای بازگشایی برخی از اماکن داشته باشند به علوم پزشکی اعلام کنند و سپس در این رابطه بررسی و تصمیم‌گیری خواهیم کرد؛ برای بازگشایی تالارها نیز همین روال طی خواهد شد.

رییس ستاد مقابله با کرونا خوزستان افزود: خوشبختانه میزان کشندگی بیماری در خوزستان به نسبت کشور پایین تر است؛ این شاخص در استان ۳.۸۸ درصد است در حالی که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد است.

رییس شورای سلامت خوزستان بیان کرد: شاخص R0(شاخص تعداد سرایت به ازای هر فرد مبتلا) در خوزستان هم اکنون بالای یک است و از ۱.۴ پایین تر آمده و هم اینک بین ۱.۱ تا ۱.۲ است و این برای ما هشدار است و باید توجه و سعی کنیم شرایط بهتری را فراهم نماییم.

شریعتی ادامه داد: خوشبختانه تعداد آزمایشگاه هایی که در سطح استان تست می گیرند را افزایش دادیم و ظرفیت تست‌گیری ما به بیش از ۲۳۰۰ تست در روز رسیده است و تا آخر هفته نیز به سه هزار تست در شبانه روز خواهد رسید.

او تاکید کرد: مسوولان تا جای ممکن تعداد تست ها را افزایش دهند و نگران مثبت شدن نتیجه نباشند؛ مثبت شدن تست مبتلایان سرپایی یک امتیاز برای ما محسوب می‌شود زیرا سریع تر افراد مبتلا را تشخیص داده و جداسازی می کنیم و از آلودگی افراد بیشتر جلوگیری می شود و هر چه این روند بیشتر شود دامنه تحت کنترل ما بیشتر خواهد بود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با وجودی که در حال طی کردن پیک بیماری هستیم اما مراقبت بهداشت و درمان ما خوشبختانه مراقبت خوبی است و مردم باید بیشتر رعایت نمایند تا با اجرای فاصله گذاری ها دوران پیک را سریع تر سپری کنیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان افزود: ما توانستیم کارگاه تولید ماسک N۹۵ و ماسک جراحی را از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حمایت و کمک دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و بسیج با ظرفیت تولید روزانه ۲۴۰ هزار ماسک جراحی سه لایه و بیش از ۵۰ هزار ماسک N۹۵ در اهواز راه اندازی نماییم و ماسک به میزان لازم برای همه نیازها فراهم شده است و ادارات باید حتما صرفا به مراجعینی که از ماسک استفاده می کنند، اجازه ورود دهند.

استاندار خوزستان در پایان بیان کرد: فرمانداران و صنعت و معدن نظارت بر اصناف و واحدهای تولیدی را بیشتر خواهند کرد تا پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود. مجددا از مردم خواهش می کنم بیش از پیش رعایت نمایند و پروتکل ها را بیشتر مد نظر قرار دهند تا آسیب پذیری ما کاهش یابد و شرایط استان به سمت روند نزولی بیماری برود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=1718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.