• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل مطالب: 1272
8

بررسی مشکلات آب شرب شادگان

  • کد خبر : 1815
  • 17 خرداد 1399 - 8:36
بررسی مشکلات آب شرب شادگان

بررسی مشکلات آب شرب شادگان با پیگیری نماینده مردم شادگان؛ مشکلات آب شادگان در جلسه ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد نماینده شادگان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مسئولین اجرایی مشکلات حوزه آب شادگان بررسی شد حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۶ خرداد در […]

بررسی مشکلات آب شرب شادگان با پیگیری نماینده مردم شادگان؛

مشکلات آب شادگان در جلسه ای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد نماینده شادگان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مسئولین اجرایی مشکلات حوزه آب شادگان بررسی شد

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۶ خرداد در جلسه ای با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مسئولین دستگاه های اجرایی استان خوزستان با اشاره مشکلات آب در حوزه شهری و روستایی شادگان بیان داشت: در شادگان دو مشکل عمده در بحث آب شرب داریم که بحث کیفیت و دیگری کمیت است در بحث کیفیت به روستاهایی میتوان اشاره کرد که به صورت مستقیم از کارون آب برداشت می کنند.

نماینده شادگان گفت:روستا و شهرستان به شبکه آبرسانی غدیر وصل شده اند و از انجا آب دریافت میکنند اما بخاطر مشکلاتی که در شبکه آبرسانی غدیر به وجود آمد مجددا مشترکان از آب کارون استفاده می کنند.

او یاد آور شد: آب کارون با عبور از شهر اهواز و همچنین تخلیه آب های فاضلاب شهری در رودخانه مشکلات را به وجود آورده است، بازگشت آب شور به کارون از مشکلات دیگر که بر روی طعم، رنگ و بو اثر گذاشته و باعث افزایش آلودگی آب می شود، وی گفت این نیز از مشکلات شادگان به دلیل نداشتن تاسیسات تصفیه خانه مناسب است.

ناصری اضهار کرد: طرح تاسیسات تصفیه از سال ۱۳۸۷ با پیشرفت ۳۰ درصدی رها شد و این طرح در شادگان به بهره برداری نرسید، تعدادی تصفیه خانه مقطعی فیلتر دار در مرکز شهر و دارخوین وجود دارد که نیازمند تعویض دائمی و مدت زمان کوتاه فیلتر ها جهت رسیدن به آب کیفیت است. اما متاسفانه به دلیل عدم تخصص و کمبود اعتبارات این کار به شکل منظم و برنامه انجام نمی شود و باعث بی کیفیت آب شده است.

وی ادامه داد : مشکلات متعددی از نظر کمیت در شهر شادگان و روستاهای تابعه وجود دارد و روستا ها با توجه به داشتن جمعیتی بیشتر از شهر با کمیت آب شرب روبرو هستند، در اکثر روستاها آب رسانی به صورت قدیمی و با تانکر انجام می شود، فعالیت عمده ساکنان دامداراست و نیازمند آب هستند.

وی در ادامه به خرابی برخی تاسیسات اشاره کرد و گفت: با وقوع سیل تاسیسات آب رسانی آسیب جدی دیدند، برخی از روستاهای دارای خطوط دریافت آب لوله کشی هستند اما در روز کمتر از ۲ ساعت فقط آب دریافت می کنند و این کار سبب بروز مشکل و افزایش نگرانی ها شده است که هر چه سریع تر نیازمند رفع از سوی مسئولان و متولیان امر است.

حجت‌ الاسلام والمسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان به نقش و اهمیت مجمع نمایندگان استان خوزستان در حل مشکل آب شرب شادگان و استان خوزستان پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان در بحث قانون گذاری و نظارت جایگاه ویژه و حائز اهمیت دارد و میتواند در حل مشکلات نقش بسزایی داشته باشند، و با تامین اعتبارات از صندوق دولت و یا منابع استان جهت رفع مشکل آب شرب اقدام شود.

ناصری نژاد در آخر بیان داشت: خوزستان با دارا بودن مشکلات متعدد اما همواره با روحیه جهادی در برابر انها ایستادگی کرده است، تا کنون توسعه پایداری جهت رفع مشکلات حوزه آب رخ نداد و بی آبی سالیان زیادی بر مشکلات افزوده است که نیازمند وحدت، تلاش و کوشش مسئولین جهت پایان دادن به این شرایط است

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=1815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.