• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل مطالب: 1272
6

آزادی ۱۳۰ زندانی واجد شرایط عفو

  • کد خبر : 1925
  • 23 خرداد 1399 - 7:02

رئیس کل دادگستری استان خوزستان خبر داد: بیش از ۱۳۰ نفر از زندانیان واجد شرایط عفو در خوزستان آزاد شدند رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: بیش از ۱۳۰ نفر از زندانیان واجد شرایط عفو در استان خوزستان آزاد شدند و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند. حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی با تبیین برنامه‌ها و […]

رئیس کل دادگستری استان خوزستان خبر داد:

بیش از ۱۳۰ نفر از زندانیان واجد شرایط عفو در خوزستان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: بیش از ۱۳۰ نفر از زندانیان واجد شرایط عفو در استان خوزستان آزاد شدند و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی با تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضائی استان خوزستان پیرامون ساماندهی و کاهش پایدار جمعیت کیفری، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۵۰ پرونده عفو زندانیان واجد شرایط خوزستان به تأیید رسیده است که تمامی پرونده‌های زندانیان محکوم با دقت و به‌صورت حضوری (حضور قضات در زندان‌ها و اداره کل زندان‌ها) بررسی شد و با نگاه به پیشینه زندانی، شرایط اخلاقی و اصلاح رفتار وی در زندان و سایر جوانب امر، افراد واجد شرایط احصا و پرونده‌های آنان با دقت در کمیته‌های عفو و بررسی حوزه‌های قضائی تابعه استان بازبینی شده و به کمیسیون عفو دادگستری کل ارائه شده است.

وی افزود: در این کمسیون نیز با حضور اعضا، بررسی نهایی معمول و در مجموع پیشنهاد عفو و آزادی بیش از ۷۰۰ زندانی واجد شرایط به مرکز داده شد که در مرحله اول اجرای این پیشنهادها و به مناسبت عفو اعطای مقام معظم رهبری در عید فطر، ۱۳۰ زندانی واجد شرایط مشمول عفو شده‌اند و با رأفت نظام اسلامی از زندان آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

رئیس دستگاه قضائی استان خوزستان بیان کرد: بیش از دو هزار و۴۰۰ مورد بازدید رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها، قضات محاکم و تجدیدنظر و دادگاه‌ها، دادسراها از زندان‌ها صورت گرفته است و می‌توان گفت در این بازدیدها، مراجع قضائی با تمامی زندانیان دیدار چهره به چهره داشته‌اند و ضمن بررسی مسائل و درخواست‌ها و مشکلات قضائی آنان، دستورات لازم را در این راستا صادر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی در ادامه گفت: با همکاری انجمن‌های حمایت زندانیان و ستاد دیه موجبات آزادی ده‌ها زندانی واجد شرایط نیز با اخذ رضایت از شکات فراهم شد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=1925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.