• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
7

اعتراض دانشجویان پیام نور

  • کد خبر : 1973
  • 26 خرداد 1399 - 8:54
اعتراض دانشجویان پیام نور

نامه اعتراضی ۸۱ تشکل دانشجوی به رئیس پیام نور؛ ۸۱ تشکل دانشجویی در نامه اعتراضی به رئیس دانشگاه پیام نور بدلیل کیفیت پایین کلاس های مجازی برگشت شهریه را به دانشجویان درخواست کردند به گزارش خابران تشکل های دانشجویی در نامه اعتراضی به وضعیت فعلی دانشگاه پیام نور خواستار برگشت بخشی از شهریه این ترم به دانشجویان […]

نامه اعتراضی ۸۱ تشکل دانشجوی به رئیس پیام نور؛

۸۱ تشکل دانشجویی در نامه اعتراضی به رئیس دانشگاه پیام نور بدلیل کیفیت پایین کلاس های مجازی برگشت شهریه را به دانشجویان درخواست کردند

به گزارش خابران تشکل های دانشجویی در نامه اعتراضی به وضعیت فعلی دانشگاه پیام نور خواستار برگشت بخشی از شهریه این ترم به دانشجویان شدند. در این نامه کیفیت پایین کلاس های آموزش مجازی و عدم وجود سازماندهی مناسب و کار منسجم در رابطه با امتحانات پایانی که باعث سر درگمی عده‌ای ازدانشجویان شده است مطرح شده است .

پایین بودن کیفیت و کمیت کلاس‌ها در دانشگاه پیام نور و تعداد کمتر جلسات کلاس‌های مجازی از کلاس‌های حضوری دیگر مواردی است که در این نامه مطرح شده است

متن نامه به شرح زیر است :

در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و همچنین فرموده امام خامنه‌ای در خصوص مطالبه گری دانشجویان که «لشکر جوانان مومن و انقلابی وارد میدان مطالبه آرمان‌های انقلاب شوند» لذا در این راستا بسیج دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور پس از بررسی و نظرسنجی از دانشجویان این دانشگاه در سراسر کشور موانع و مشکلاتی را شناسایی کردند که امید است به یاری خدا و همت شما و همکاران گرامی تان این مشکلات از پیش روی دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور برداشته و مسیر تحصیل در این دانشگاه هموارتر و مو جب بالا رفتن کیفیت تحصیل شود؛ لذا این امر سبب خواهد شد ارزش مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور نزد ارگان‌های خصوصی و دولتی معتبرتر از گذشته شود و دانشجویان این دانشگاه افق روشن تری برای کار و آینده سازی در جامعه پیش روی خود متصور شوند و با امید و انگیزه بیشتری به تحصیل در این دانشگاه بپردازند.

۱- پایین بودن کیفیت و کمیت کلاس‌ها در دانشگاه پیام نور؛ البته درست است که حضور در کلاس‌های دانشگاه پیام نور اجباری نیست، اما در این مورد دو نکته وجود دارد:

الف) استادان ارزش زیادی برای حضور در کلاس‌ها قائل هستند و نمره میان ترم بستگی زیادی به حضور در کلاس‌ها دارد که با وجود اینکه به خودی خود یک نکته مثبت تلقی می‌شود، اما عملا باعث می‌شود حضور در کلاس‌ها اجباری باشد، پس بهتر است تعداد جلسات کافی و کیفیت آن‌ها بیشتر شود.

ب) اینکه حضور در کلاس اختیاری باشد به دانشجو برمی گردد و دانشگاه نباید به دلیل اینکه حضور در کلاس‌ها اجباری نیست، تعداد کلاس‌ها را به حداقل برساند و کیفیت کلاس‌ها پایین باشد. باید در نظر داشت که شهریه دروسی که کلاس حضوری دارند، متفاوت از دروسی است که احیانا کلاس حضوری برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

۲- کیفیت پایین سطح تدریس اساتید در برخی از مراکز که این مشکل البته در همه مراکز دیده نمی‌شود. بالا بردن کیفیت تدریس اساتید دانشگاه‌ها باعث می‌شود که اولا: دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه بازدهی عملی بیشتری در بازار کار داشته باشند و ثانیا: جوانان بیشتری میل به تحصیل در دانشگاه پیام نور داشته باشند. ضمن اینکه دانشگاه پیام نور باید سازوکاری برای تشخیص سطح استادان داشته باشد که در بدو ورود به دانشگاه، افرادی با سطح علمی، فن بیان و سواد بالا به کارگیری شوند، نه اینکه پس از چند ترم تدریس در دانشگاه، سطح استادان تعیین شود و یا موجب اعتراض دانشجویان باشد.

۳-کلاس‌های دانشگاه پیام نور در اکثر مراکز خیلی دیرتر از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود که این خود باعث کم شدن جلسات کلاس‌های حضوری و تدریس، کم شدن ساعات تدریس و فاصله گرفتن دانشجویان از مطالب آموخته شده در ترم قبل می‌شود.

۴- با توجه به شیوع بیماری کرونا و شرایط به وجود آمده، سایر دانشگاه‌ها از اسفند آموزش مجازی را آغاز کردند، اما در دانشگاه پیام نور این امر از اواسط یا اواخر فروردین (در مراکز مختلف تاریخ شروع کلاس‌ها متفاوت است) آموزش مجازی شروع شد که ایراداتی به آن وارد است من جمله:

الف) کیفیت پایین کلاس‌های مجازی

ب) عدم وجود سازماندهی مناسب و کار منسجم در رابطه با امتحانات پایانی که باعث سر درگمی عده‌ای ازدانشجویان شده است.

ج) تعداد جلسات کلاس‌های مجازی کمتر از کلاس‌های حضوری بود در صورتی که در برخی رشته‌ها حداکثر ۱ یا ۲ جلسه کلاس حضوری قبل از شیوع کرونا تشکیل شده است. این امر موجب پایین‌تر آمدن سطح کیفی آموزش به صورت مجازی شده است و اگر قرار باشد کلاس‌های مجازی ادامه پیدا کند نیاز به بازنگری جدی و تغییر نحوه اجرای این کلاس‌ها وجود دارد.

۵- در بسیاری از مراکز و به خصوص واحد‌هایی غیر از مراکز استان ها، حقوق دانشجویان در برخورداری از سلف سرویس، فضای ورزشی مناسب، نمازخانه، سالن جلسات، بوفه و… نادیده گرفته می‌شود و این موارد یا وجود ندارند و یا در شأن دانشجویان نیستند و شرایط به گونه‌ای است که دانشجویان عملاً نمی‌توانند در محیط دانشگاه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و… داشته و یا در ساعات بین کلاس‌ها اوقات خود را سپری کنند. همین وضعیت متأسفانه موجب شده دانشگاه پیام نور صرفاً به کلاس‌های درسی محدود شده که آن هم با توجه به بند‌های فوق الذکر در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

۶- آخرین مطالبه دانشجویان این دانشگاه شاید مختص به ترم جاری باشد، اما جای دارد در این نامه به آن اشاره شود و آن اینکه همانطور که در فوق گفته شد کلاس‌های حضوری دانشگاه پیام نور بسیار دیر شروع می‌شود و اختیاری بودن این کلاس‌ها به این معنی است که دانشجو که شهریه کلاس‌های حضوری دانشگاه را پرداخت می‌کند می‌تواند به اختیار خود کلاس‌ها را شرکت کند یا نکند؛ نه اینکه دانشگاه می‌تواند کلاس‌ها را برگزار کند یا نکند. در ادامه کلاس‌های مجازی نیز به همین نحو بسیار دیر آغاز شده و عملاً شاهد بودیم که کلاس حضوری برای دروس این ترم یا برگزار نشد یا حداکثر ۱ یا ۲ جلسه برگزار شد و در ادامه کلاس‌های مجازی نیز با کیفیت بسیار پایین و تعداد جلسات بسیار کم تشکیل شد که به هیچ وجه جوابگوی نیاز‌های دانشجویان نیست، این درحالی است که شهریه این ترم مانند ترم‌های قبل به صورت تمام و کمال و حضوری در نظر گرفته شده است و در این میان حق دانشجویان پایمال می‌شود.

امید است با در نظر گرفتن این موارد، بخشی از شهریه‌های متفییر این ترم به دانشجویان مسترد شود. در پایان از شما ریاست محترم دانشگاه پیام نور خواهشمندیم مشکلات فوق الذکر را دلسوزانه برای فرزندانتان در این دانشگاه پیگیری و حل و فصل کنید، پیشنهاد می‌شود در این راستا با اعزام افراد دلسوز و مورد اعتماد خود به شهرستان‌ها و تهیه مسائل و مشکلات آنها، شنیدن دغدغه‌های دانشجویان و برگزاری جلسات با نمایندگان آن‌ها گامی ارزنده در ارتقای کمی و کیفی دانشگاه بردارید.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=1973

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.