• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
5

ساخت یا ترمیم فرودگاه فعلی اهواز

  • کد خبر : 2199
  • 05 تیر 1399 - 8:55

ضرورت تصمیم‌گیری درباره ساخت فرودگاه جدید اهواز یا طرح توسعه فرودگاه فعلی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باید برای ساخت فرودگاه جدید و یا اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه فعلی تصمیم‌گیری جدی انجام شود.  ‌به گزارش خابران به نقل از اداره کل فرودگاه‌های استان خوزستان، سیاوش امیر مکری روز چهارشنبه […]

ضرورت تصمیم‌گیری درباره ساخت فرودگاه جدید اهواز یا طرح توسعه فرودگاه فعلی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باید برای ساخت فرودگاه جدید و یا اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه فعلی تصمیم‌گیری جدی انجام شود.

 ‌به گزارش خابران به نقل از اداره کل فرودگاه‌های استان خوزستان، سیاوش امیر مکری روز چهارشنبه در سفر یک روزه خود به استان خوزستان، اظهار داشت: امروز طی نشستی با استاندار خوزستان و همچنین کارشناسان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، طرح جامع توسعه فرودگاه اهواز برای برطرف کردن موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت تا در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی افزود: همچنین در این سفر پروژه‌های مربوط به فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز مورد بررسی قرار گرفت تا زمینه لازم برای اجرایی شدن طرح توسعه این فرودگاه فراهم شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های و ناوبری هوایی ایران تصریح‌ کرد: در طول ۱۰ سال گذشته با توجه به مطرح شدن بحث ساخت فرودگاه جدید، کار اساسی برای توسعه فرودگاه فعلی صورت نگرفته و به همین دلیل  باید برای ساخت فرودگاه جدید و یا اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه فعلی تصمیم‌ گیری جدی انجام شود.

مغایرت ثبتی در سند فرودگاه اهواز

مدیر کل فرودگاه‌های خوزستان نیز همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در فرودگاه اهواز طی ماه‌های اخیر، گفت: نصب چراغ‌ های SFLS، انجام کابل کشی روشنایی باند، سیویل ورک نصب ILS، لاستیک زدایی باند ، درزگیری ۴۰ هزار متر شیار باند فرودگاه، تعویض تابلوها، تدارک ۲ دستگاه چیلر، بهسازی سیستم روشنایی، خریداری ۲ دستگاه ژنراتور و نیز فراهم کردن دو دستگاه ترانسفورماتور برای ترمینال خارجی از اقدامات انجام شده طی این مدت است.

سید مهدی رزاز ادامه ‌داد: ساخت ترمینال جدید فرودگاه اهواز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد همراه است و فاز اول محوطه سازی آن در حال اتمام است. 

وی با بیان اینکه برای توسعه فرودگاه اهواز با مشکل مغایرت سند و جاگیری لوله‌های نفت در زمین‌های فرودگاه روبه‌رو هستیم، گفت: برای ساخت مسیر تردد تاکسی و آزادسازی باند باید مشکل مغایرت سند برطرف شود.

تداخل طرح جامع فرودگاه اهواز با طرح های شهری و روستایی 

مدیر کل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در بخش دیگری از این سفر با اشاره به اینکه طرح جامع ۱۶ فرودگاه کشور از ۲ سال پیش تهیه شده و برای ۱۲ فرودگاه نهایی شده است، گفت: اجرای طرح جامع تعدادی از این فرودگاه‌ها از جمله اهواز، نوشهر، لامرد و رامسر با طرح‌ های شهری و روستایی تداخل دارد و امیدواریم موانع توسعه فرودگاه اهواز بر اساس طرح جامع با کمک استانداری و سایر مقام های استانی بر طرف گردد.

فرشید گلیج با اشاره به اینکه فرودگاه اهواز دارای رتبه چهارم کشور در نشست و برخاست و رتبه ششم در جابه‌جایی بار و مسافر است، افزود: برای اجرای طرح توسعه اپرون و ساخت تاکسیوی موازی این فرودگاه به همکاری دستگاه‌های اجرایی استان نیاز است.

بر اساس اعلام مشاور طرح جامع فرودگاه اهواز، مهمترین چالش توسعه این فرودگاه  توسعه نیافتن اراضی، موقعیت نامناسب جایگاه سوخت و تداخل مسیرهای دسترسی به آن است که برای برون رفت از این وضعیت، توسعه مساحت اپرون فرودگاه و جابه‌جایی اراضی در اختیارهوا نیروز ضروری است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=2199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.