• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
5

تجلیل رئیس جمهور از فولاد اکسین

  • کد خبر : 2205
  • 05 تیر 1399 - 17:54

تجلیل رئیس جمهور از نقش فولاد اکسین خوزستان در راهبردی ترین پروژه نفتی کشور رئیس جمهور روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری رسمی از دو طرح و آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک از نقش شرکت فولاد اکسین در شکستن تحریم ها تجلیل کرد. به گزارش خابران به نقل […]

تجلیل رئیس جمهور از نقش فولاد اکسین خوزستان در راهبردی ترین پروژه نفتی کشور

رئیس جمهور روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری رسمی از دو طرح و آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک از نقش شرکت فولاد اکسین در شکستن تحریم ها تجلیل کرد.

به گزارش خابران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری رسمی از دو طرح و آغاز عملیات اجرایی طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک از نقش شرکت فولاد اکسین در شکستن تحریم ها تجلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح لوله گذاری گوره به جاسک از دغدغه های مهم دولت دهم و یازدهم بود، گفت: به دلیل تحریم ما مردد شدیم که آیا این طرح بزرگ را میتوانیم انجام بدهیم یا خیر؛ هم اکنون لوله سازی و ساخت ورق کاملا داخلی ساخته شده است.

روحانی ادامه داد: به برکت تحریم ما وادار شدیم که این طرح عظیم را به دست خودمان به ثمر برسانیم.

دکتر روحانی همچنین با بیان اینکه جاسک به پایگاه مهم صادرات نفت ایران تبدیل خواهد شد، اظهارداشت: اینکه قادریم از استان بوشهر تا استان هرمزگان، طرح عظیم ملی احداث خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک را اجرا کنیم نشانگر توانمندی ملت ایران، محققان و صنعتگران ایرانی است.

رئیس جمهور اجرا و ساخت لوله های مسیر یک هزار کیلومتری این طرح عظیم را دستاورد بزرگ تولیدگران ایرانی دانست و افزود: متخصصان شرکتهای فولا مبارکه و فولاد اکسین و لوله سازی در پی تحریمهای دشمنان، طرح تولید ورق لوله و لوله های خط انتقال نفت به جاسک را برعهده گرفته و با موفقیت آن را به اتمام رساندند.

دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این طرح تا اسفند امسال، روزانه یک میلیون بشکه نفت ایران از جاسک صادر شود.

لازم بذکر پیش از این ورق های مورد نیاز این پروژه ها از منابع خارجی تامین می شد که با شکل گیری تحریم ها و هم افزایی شرکت های فولاد مبارکه اصفهان و فولاد اکسین خوزستان تمامی مراحل ساخت این ورق ها و اسلب های آن بصورت صد درصد بومی سازی شد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=2205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.