• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل مطالب: 1272
9

گرامیداشت هفته حجاب و عفاف

  • کد خبر : 3481
  • 25 تیر 1399 - 23:59

مراسم هفته حجاب و عفاف در رامهرمز برگزار شد به گزارش خبرنگار خابران از رامهرمز بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، مراسم هفته حجاب وعفاف با حضور مدیر ،معاونت ها، مسئول گزینش، مدیر کانون بسیج فرهنگیان ، کارشناس تعاون ، روابط عمومی و بانوان شاغل در کارشناسی سواد آموزی ،انجمن اولیا مربیان ،پرورشی […]

مراسم هفته حجاب و عفاف در رامهرمز برگزار شد

به گزارش خبرنگار خابران از رامهرمز بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹، مراسم هفته حجاب وعفاف با حضور مدیر ،معاونت ها، مسئول گزینش، مدیر کانون بسیج فرهنگیان ، کارشناس تعاون ، روابط عمومی و بانوان شاغل در کارشناسی سواد آموزی ،انجمن اولیا مربیان ،پرورشی و دبیرخانه برگزار شد.

رحیم رستمی مدیر آموزش وپرورش شهرستان رامهرمز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای قیام خونین مسجد گوهر شاد و سالروز حمله رژیم منحوس و ظالم پهلوی به معترضان کشف حجاب در ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ و سایر شهدای این عرصه، طی سخنانی به بانوان بسیجی با تاکید بر ضرورت رعایت بیشتر عفاف و حجاب از سوی خانواده ها و مردان و زنان در جامعه، تصریح کرد که هرگونه سهل انگاری در این حوزه، بی احترامی به ارزش های اسلامی و خون شهیدان است.

وی ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب یک دستور دینی و الهی بوده و کم توجهی به آن در واقع بی احترامی به ارزش های اسلامی است.
رستمی ترویج بدحجابی و بی حیایی در جوامع اسلامی از جمله ایران را از حربه های جنگ نرم دشمنان ذکر کرد و افزود: امروز همه فرهنگیان و دانش آموزان بالاخص فرهنگی بسیجی بایستی با احساس مسئولیت بیشتر نسبت به موضوع عفاف و حجاب در جامعه حساس باشند.

وی با یادآوری اعتراض مردم ایران نسبت به مساله کشف حجاب رضاخان پهلوی و تجمع آنان در مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی، اضافه کرد: مزدوران رژیم طاغوت اقدام به کشتار مردم بی دفاع کردند و تعدادی زیادی از هموطنان ما به شهادت رساندند.

رستمی تصریح کرد: علاوه بر این ملت ایران برای استقرار نظام اسلامی خون های زیادی داده که اگر نسبت به ارزش های اسلامی که رعایت عفاف و حجاب از مهمترین آنها می باشد، کوتاهی یا سهل انگاری صورت گیرد در واقع بی احترامی به خون شهیدان نیز شده که بایستی پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه نمی توان هیچ تجمع فرهنگی ،تربیتی و هنری بخاطر شرایط امروز جامعه برگزار کرد، اما از برنامه های اجرایی این حوزه می توان به مسابقه شعر خوانی برای گروه های سنی، مسابقه پرسش و پاسخ با موضوع حجاب و عفاف ویژه خواهران، نشر احادیث و متون، پوستر، با موضوع عفاف و حجاب در فضای مجازی، نصب بنر در سر درب مدارس، تقدیر و تشکر از بانوان ودانش آموزان نمونه در امر حجاب و عفاف، اجرای برنامه زنده از طریق فضای مجازی با موضوع تبین ضرورت مسئله عفاف و حجاب پرداخت.

وی افزود: در صورت مساعد شدن شرایط حاکم بر جامعه و برچیده شدن ویروس منحوس کرونا، برگزاری نشست‌های مختلف فرهنگی، تخصصی و روشنگری و بازخوانی وصیت نامه شهیدان با موضوع حجاب و عفاف، تجلیل از زنان و دختران محجبه برتر، برگزاری یادواره شهدای امر به معروف و نهی از منکر و نیز کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی را از جمله برنامه های مهم این مدیریت در زمان آینده خواهد بود .

درادامه نشست، قاسمی مدیر کانون بسیج فرهنگیان شهرستان ضمن توجه و تاکید به رعایت و ترویج و تشویق به حجاب در میان ارباب رجوع و توجه به امر به معروف و نهی از منکر به بیان فعالیت ها انجام گرفته و برنامه های قابل اجرا در آینده پرداخت.

سپس تمامی همکاران به بیان دیدگاه های خود و راهکارهایی در جهت تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه پرداختند.
در پایان به مناسبت هفته عفاف وحجاب از بانوان شاغل در پست های اداری تقدیر و تشکر بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=3481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.