• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل مطالب: 1272
6

بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر به بخش خصوصی واگذار نمی شود

  • کد خبر : 3852
  • 24 مرداد 1399 - 19:26
بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر به بخش خصوصی واگذار نمی شود

سال گذشته با دستور وزیر نفت بیمارستان صنایع پتروشیمی بندرماهشهر به بخش خصوصی واگذار شد که در پی اعتراض مردم و امام جمعه شهر چمران بندر ماهشهر ، دیوان عدالت اداری به این واگذاری ورود و واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی را باطل کرد.  بیمارستان شرکت نفت بندرماهشهر که در شهرک بعثت واقع شده […]

سال گذشته با دستور وزیر نفت بیمارستان صنایع پتروشیمی بندرماهشهر به بخش خصوصی واگذار شد که در پی اعتراض مردم و امام جمعه شهر چمران بندر ماهشهر ، دیوان عدالت اداری به این واگذاری ورود و واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی را باطل کرد.

 بیمارستان شرکت نفت بندرماهشهر که در شهرک بعثت واقع شده یکی از سه بیمارستان ماهشهر است که به مردم این شهرستان خدمات ارائه می‌دهد.

با وجود اینکه این سه بیمارستان برای شهرستانی به وسعت و جمعیت بندرماهشهر کافی نیست با وجود این کاستی‌های حوزه درمان پارسال بیمارستان شرکت نفت به بخش خصوصی واگذار شد. این مسئله اعتراض مردم را به همراه داشت.

خرداد ۹۸ بیمارستان دولتی بعثت ماهشهر به بخش خصوصی واگذار شد

سال گذشته که زمزمه‌های این واگذاری تازه شروع شده بود، امام جمعه شهر چمران بندرماهشهر در یکی از خطبه‌های خود نسبت به واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی هشدار و از مسئولان شهرستان و استان خوزستان خواسته بود تا از واگذاری این بیمارستان جلوگیری کنند.

اعتراضات مردم و ائمه جمعه مفید واقع نشد و خرداد ۹۸ این بیمارستان قرار شد به بخش خصوصی واگذار شود. این باعث شد که پرسنل درمانی بیمارستان به همراهی امام جمعه اردیبهشت ۹۸ از این مسئله اظهار نارضایتی کرده و در اعتراض به بخشنامه واگذاری در حیاط این بیمارستان تجمع کنند.

دیوان عدالت اداری به این واگذاری ورود و واکنش نشان داد

حال پس از گذشت یک سال و با پیگیری مکرر امام جمعه شهر چمران این حکم واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی توسط دیوان عدالت اداری باطل شده و مدیریت این بیمارستان مجددا به وزارت نفت و دولت برگشت.

در حکم دیوان عدالت اداری آمده است که بیمارستان صنایع پتروشیمی باید تحت نظر سازمان بهداشت و درمان نفت مدیریت شده و از بخش خصوصی خارج شود؛ پیش از این این بیمارستان با دستور وزیر نفت و مصوبه معاون این وزارت به بخش خصوصی واگذار شده بود.

دیوان عدالت اداری واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی را در منافات با ماهیت تاسیس این بیمارستان که ارائه خدمات درمانی به کارکنان، خانواده آنها و مردم بومی منطقه بوده دانسته و با ابطال دستور وزیر نفت این بیمارستان را مجددا به وزارت نفت و سازمان بهداشت و درمان نفت برگشت داده است.

واگذاری بیمارستان بعثت، موجب نارضایتی مردم منطقه می شود

دیوان عدالت اداری در رای خود آورده است که تصمیم اتخاذ شده برای واگذاری بیمارستان صنایع پتروشیمی بدون توجه به عواقب حقوقی و آزادی مشروع شهروندان بوده و این موضوع موجب اثرات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی در منطقه شده است.

همچنین دیوان عدالت اداری در رای خود بیان کرده که واگذاری این بیمارستان موجب نارضایتی قشر عظیمی از مردم منطقه و پرسنل بیمارستان شده است.

همچنین آمده است که وزارت نفت و سازمان بهداشت و درمان نفت موکلف هستند که این بیمارستان را تجهیز، نوسازی و امکانات آن را به روزرسانی کنند تا زمینه دسترسی حداکثری مردم شهرستان بندرماهشهر به این بیمارستان فراهم شود.

در انتهای این حکم آمده است که ابطال رای وزیر نفت و عدم واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی در راستای ارائه خدمات کمی و کیفی و گسترش آن ها در میان مردم بوده است.

حجت الاسلام جاسم عبادی امام جمعه شهر چمران در بندرماهشهراظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که پس از تلاش‌های مستمر مسئولان منطقه مصوبه خصوصی سازی بیمارستان بعثت صنایع پتروشیمی باطل و این بیمارستان به بخش دولتی بازگشت داده شد.

بیمارستان با حکم دیوان مثل سابق دولتی و عموم مردم خدمات ارائه می‌کند

وی افزود: امروز رای دیوان عالی عدالت اداری صادر و مصوبه خصوصی سازی بیمارستان ابطال و این بیمارستان مانند سابق در اختیار بخش دولتی خواهد بود. این حکم با پیگیری دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر به مردم منطقه توسط دیوان عالی عدالت اداری صادر شده است.

امام جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: شاهد ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به مردم منطقه و ارتقا امکانات بیمارستان بعثت صنایع پتروشیمی باشیم. از مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی تقاضا دارم که در اجرای این مصوبه همکاری لازم را داشته باشند./تسنیم

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=3852

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.