• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل مطالب: 1272
8

آب زمین های کشاورزی جوبجی را احیا کرد

  • کد خبر : 4057
  • 23 شهریور 1399 - 2:18
آب زمین های کشاورزی جوبجی را احیا کرد

سه مدیر کل از اراضی کشاورزی رامهرمز بازدید کردند، مدیر کل سازمان آب و برق خوزستان، مدیریت جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی خوزستان  برای حل مشکل ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رامهرمز همراه با متینیان نماینده این حوزه مشکلات اراضی را مورد بررسی قرار داده اند. به گزارش خبرنگار خابران از رامهرمز ، […]

سه مدیر کل از اراضی کشاورزی رامهرمز بازدید کردند، مدیر کل سازمان آب و برق خوزستان، مدیریت جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی خوزستان  برای حل مشکل ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رامهرمز همراه با متینیان نماینده این حوزه مشکلات اراضی را مورد بررسی قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خابران از رامهرمز ، امروز ایزدجو مدیر عامل آب و برق خوزستان، امیری زاده رئیس جهاد کشاورزی استان خوزستان، موسوی مدیر کل میراث فرهنگی استان ،شیرازی معاون پژوهشکده باستان‌شناسی کشور ،ابراهیم متینیان نماینده رامهرمز و رامشیر، آرش قنبری فرماندار و چند  تن از مسئولین شهرستان طی جلسه ای  مشکلات سیفون کانال کشاورزی جوبجی را برگزار کردند.

در ابتدای این جلسه نماینده رامهرمز و رامشیر با ابراز گلایه از طولانی شدن روند احداث کانال آب اراضی کشاورزی جوبجی به دلیل روند کُند کاوش‌ها در این منطقه و صدمات مالی بسیار به مردم خواستار تسریع در انجام پروژه و حل مشکلات بین سازمانی شد.

ابراهیم متینیان در ادامه افزود: جلسات فشرده ای با مسئولین وزارت میراث فرهنگی و دعوت مجدد از آنها برای تکمیل کاوش در سایت باستانی جوبجی انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به رایزنی هایی که انجام گرفت قرار شد پژوهشگران وزارت خانه میراث فرهنگی  پس از حل مشکلات مالی ظرف ۲ ماه کاری عملیات کاوش و مراحل تحقیقات خود را در مسیر انتقال آب به اتمام برسانند، و نتایج آن را برای وزارتخانه مطبوع ارسال کنند و پس از تایید نهایی ،ادامه احداث کانال در دستور کار سازمان آب و برق خوزستان قرار گیرد.

موسوی مدیر کل میراث فرهنگی در خصوص طولانی شدن روند کاوش به محوطه بسیار غنی تاریخی جوبجی اشاره کرده و از مسئولین سازمان  آب و برق خوزستان خواستار مساعدت مالی برای تکمیل مراحل کاوش شد.

فرهاد ایزدجو مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در ادامه جلسه عنوان کرد: دست سازمان برای مساعدت مالی به سازمان میراث ‌فرهنگی استان خوزستان باز و از همه ی ظرفیت ها برای اتمام این کانال که نقطه عطفی در توسعه رامهرمز است استفاده خواهد کرد.

امیری زاده رئیس جهاد کشاورزی استان در این باره نیز گفت: پیگیری های نماینده رامهرمز و رامشیر در حوزه کشاورزی موثر است و در آینده ان شاءالله با همکاری ادارات مربوطه تلاش ها برای توسعه منطقه فوق الذکر اثر بخش و نتیجه مطلوب را داشته باشد و شاهد رفع مشکل آب اراضی کشاورزی در این منطقه باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان خوزستان در ادامه افزود: رامهرمز دارای ظرفیت های کشاورزی بسیار مناسب است و چنانچه طرح کانال آب منطقه جوبجی تکمیل شود ضمن آبیاری ۱۲ هزار هکتار زمین کشاورزی ، بیش از ۳۰ هزار تن گندم به ظرفیت تولید گندم استان افزوده خواهد شد و این سبب رونق و شکوفایی اقتصاد رامهرمز می شود.

در پایان جلسه مسئولین استانی به همراه مسئولین شهرستان با بازدید میدانی از سیفون کشاورزی و سایت تاریخی جوبجی، با تعدادی از کشاورزان دیدار و در خصوص مشکلات موجود کشاورزان منطقه گفتگو کردند.

 

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=4057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.