• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
8

خرید مرغ زنده ممنوع است!

  • کد خبر : 4110
  • 31 شهریور 1399 - 12:26
خرید مرغ زنده ممنوع است!

مدیرکل دامپزشکی خوزستان به شهروندان هشدار داد، به دلیل مخاطرات بهداشتی، مرغ زنده برای مصرف خرید نکنند. مصطفی کنارکوهی، مدیرکل دامپزشکی خوزستان در این رابطه اظهار کرد: افزایش نامتعارف بهای مرغ کشتار روز، سبب شده شماری سودجو که سلامتی مردم برای آنان اهمیت ندارد مبادرت به عرضه مرغ زنده در خارج از شبکه کنند که […]

مدیرکل دامپزشکی خوزستان به شهروندان هشدار داد، به دلیل مخاطرات بهداشتی، مرغ زنده برای مصرف خرید نکنند.

مصطفی کنارکوهی، مدیرکل دامپزشکی خوزستان در این رابطه اظهار کرد: افزایش نامتعارف بهای مرغ کشتار روز، سبب شده شماری سودجو که سلامتی مردم برای آنان اهمیت ندارد مبادرت به عرضه مرغ زنده در خارج از شبکه کنند که این کار، خلاف قانون، مقررات و مصوبات شورای سلامت است.

وی بیان کرد: تاکنون احکام قضایی زیادی برای برچیدن عرضه مرکز زنده در اهواز و برخی شهرهای خوزستان صادر شد، ولی به مرحله اجرا و برخورد نرسیده است.

کنارکوهی با بیان اینکه برخورد بامعضل عرضه مرغ زنده در خوزستان نیازمند کار تیمی است و تنها از عهده دامپزشکی خارج است افزود: بهترین راه حل این معضل بهداشتی، ارتقای فرهنگ عمومی، آگاه سازی از مضرات خرید مرغ زنده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی در این خصوص می‌توانند موثر باشند گفت: موضوع عرضه مرغ عرضه بارها در شورای سلامت خوزستان مطرح شد ولی پیگیری نمی‌شود.

وی عرضه مرغ زنده در نقاطی از کلانشهر اهواز را با سابقه‌ ای زیاد خواند و گفت: جمع‌آوری مراکز عرضه مرغ زنده نیازمند تصمیم قاطع، بدون ملاحظه و کار تیمی است.

وی در ادامه به عرضه گوشت قرمز اشاره کرد و افزود: در ورودی اهواز و کنار جاده‌ها عده ای بدون رعایت بهداشت در حال فروش گوشت قرمز هستند و این کار تخلف است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: عرضه غیر بهداشتی گوشت قرمز در ورودی شمال اهواز که سال‌هاست سابقه دارد تخلفی آشکار و نیازمند برخورد جدی هست که متاسفانه تا کنون قادر به جمع‌آوری قصابی های غیر بهداشتی و فاقد پروانه نشده‌ایم.

کنارکوهی عرضه گوشت قرمز و کشتار دام خارج از شبکه و در فضای آزاد، بدون استفاده از وسایل سرمایشی در مناطق بین راهی و کنار جاده‌ها را معضلی ریشه‌دار دانست و گفت: این مساله می‌تواند سلامت مردم را با خطر جدی رو به رو کند.

وی تصریح کرد: دامپزشکی بارها برای افراد سودجو پرونده قضایی تشکیل داد، ولی به نتیجه قاطع و مطلوب که موجب بازدارندگی شود نرسیده است.

کنار کوهی در ادامه: قیمت گوشت قرمز غیربهداشتی را عاملی مهم و تعیین‌کننده در خرید برخی شهروندان بیان کرد و افزود: بیشتر دام‌هایی که به صورت غیرمجاز و خارج از محیط کشتارگاهی ذبح می‌شوند ناسالم و بیمار هستند و مصرف گوشت آنان برای سلامتی مردم خطرآفرین است.

وی اضافه کرد: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز در اهواز بین ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان و گوشت قرمز(گوسفند و گاو) در قصابی‌های مجاز و بهداشتی بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی درپایان به فروش تخم مرغ خارج از محیط سالم نیز اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر که قیمت هر کیلو تخم مرغ در اهواز به ۱۹ هزار تومان رسید، برخی افراد سودجو در هوای گرم و در حاشیه خیابان اقدام به عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت بازار کرده اند ، که شدت گرما خود باعث خرابی و بروز خطرات جدی را به همراه دارد که نیاز است مردم به این خطرات توجه کنند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=4110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.