• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
7

آغاز برداشت برنج از شالیزارهای دزفول 

  • کد خبر : 4500
  • 11 آبان 1399 - 17:55
آغاز برداشت برنج از شالیزارهای دزفول 
برنج زیرکشت در دزفول از نوع محلی و عنبربو است، برنج دزفول  یکی از سالم‌ترین برنج‌های تولیدی کشور است که برای همه هموطنان، مصرف آن توصیه می‌شود.

خابران/ مدیر جهاد کشاورزی دزفول از برداشت برنج در این شهرستان خبر داد: دزفول امسال سطح پنج هزار هکتار اراضی خود را به کشت شالیزارها برده بود.

احمد زارعی در این خصوص گفت: امسال حدود پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان دزفول به کشت برنج اختصاص یافته که بیشتر این سطح در بخش چغامیش بود.

زارعی ادامه داد: برداشت از شالیزارها از امروز آغاز شده و تا پایان آبان ادامه خواهد داشت، زمین های زیر کشت شالیزارها توسط شبکه آبیاری عجیروب آبیاری میشدند، و شاهد برداشت خوبی خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول در خصوص برداشت محصول گفت: پیش بینی برداشت حدود ۱۷ هزار تن شلتوک از اراضی را داریم، در زمان کشت تا برداشت از هیچ گونه سموم قارچ و حشره‌کش استفاده نشده است و این یکی از ویژگی‌های متمایز و شاخص برنج دزفول است.

زارعی تصریح کرد: برنج زیرکشت در دزفول از نوع محلی و عنبربو است، برنج دزفول  یکی از سالم‌ترین برنج‌های تولیدی کشور است که برای همه هموطنان، مصرف آن توصیه می‌شود.
زارعی در پایان با توجه به فصل بارندگی به کشاورزی شالیکار دزفول توصیه کرد که هر چه سریعتر اقدام به برداشت محصول خود کنند و آن را به اواخر آبان ماه موکول نکنند.

شایان ذکر است که خوزستان سالانه محصولات زراعی و باغی قابل توجهی را از اراضی کشاورزی خود برداشت می کند که سهم دزفول حدود ۲ و نیم میلیون تن از انواع محصولات زراعی و باغی است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=4500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.