• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
9

آغاز لیگ برتر فوتبال؛ پرسپولیسِ ضعیف شده مقابل سایپا/ ورود تراکتور با علیمنصور

  • کد خبر : 4521
  • 15 آبان 1399 - 11:11
آغاز لیگ برتر فوتبال؛ پرسپولیسِ ضعیف شده مقابل سایپا/ ورود تراکتور با علیمنصور
هفته اول لیگ برتر فوتبال روز جمعه با انجام 4 مسابقه آغاز می‌شود و پرسپولیس در حالیکه چند بازیکن خود را از دست داده به مصاف سایپا می‌رود، تراکتور هم میزبان نفت مسجدسلیمان است.

فارس نوشت، لیگ برتر بیستم از جمعه آغاز می‌شود. مسابقاتی که در روزهای سخت کرونایی شاید بتواند شادی و هیجان ورزشی را به خانواده‌های ایرانی تقدیم کند. بازی‌ها مثل همه جای دنیا در سکوت ورزشگاه‌ها و بدون حضور تماشاگران انجام می‌شود.

نگاهی به ۴ مسابقه ابتدایی لیگ برتر بیستم می‌اندازیم؛

سایپا – پرسپولیس؛ قهرمان ضعیف شده ۴ دوره لیگ برتر مقابل حریف با انگیزه

پرسپولیس قهرمان چهاردوره لیگ برتر و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا بازی افتتاحیه لیگ برتر بیستم را مقابل سایپا برگزار می‌کند. سرخپوشان بعد از سال‌های پرافتخاری که داشتند در این فصل شرایط سختی را تجربه می‌کنند. جدایی مهدی ترابی، علی علیپور، شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری ضربه سختی به سرخپوشان تهرانی است. ضمن اینکه محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه نیز مورد پسند یحیی گل‌محمدی قرار نگرفتند. پرسپولیس در غیاب این نفرات و با سمیعی و شکوری مدیرعامل و قائم مقام جدید لیگ بیستم را شروع می‌کند.

 حرف و حدیث زیادی در مورد محل برگزاری مسابقه بیان شد و در نهایت بازی در همان ورزشگاه خانگی سایپا ورزشگاه دستگردی( پاس قوامین) تهران برگزار می‌شود. نارنجی‌پوشان در روزهای آماده‌سازی برخلاف پرسپولیس بی‌حاشیه و بدون جنجال کار خود را دنبال کردند و اکنون با انگیزه فراوان مقابل شاگردان گل‌محمدی قرار می‌گیرند. ابراهیم صادقی قطعا در این فصل با تجربه‌تر شده و می‌داند که بازی مقابل پرسپولیس قهرمان ۴ دوره لیگ برتر آن هم در دیدار افتتاحیه بسیار دشوار خواهد بود. پرسپولیس در بازی‌های تدارکاتی که داشته ۵ گل در ۲ بازی دریافت کرده و خط دفاعش استحکام همیشگی را ندارد. غیبت تماشاگران هم امتیاز مثبت دیگری برای تیم همیشه بی‌تماشاگر سایپاست. پرسپولیس در این مسابقه بدون عیسی آل کثیر محروم در خط حمله دستش خالی است و فقط آرمان رمضانی مهاجم سابق سایپا را در خط حمله دارد. البته بازیکنان جوانی مثل عبدی هم در این تیم حضور دارند.

ذوب آهن اصفهان – فولاد خوزستان؛ مدیرعامل محروم مقابل تیم سابق

ذوب اهن در این سال‌ها روزگار پرفراز و نشیبی داشته و اکنون رحمان رضایی ملی پوش اسبق تیم ملی هدایت فنی ذوبی‌ها را برعهده دارد. فولاد خوزستان هم که فصل گذشته با جواد نکونام آسیایی شده در اولین گام میهمان شهر مدیرعامل خود است! لیگ بیستم برای سعید آذری مدیرعامل فولاد با اتفاقات عجیب و غریبی آغاز شده است. این مسابقه در زمانی استارت خواهد خورد که آذری با حکم کمیته اخلاق فعلا از فعالیت فوتبالی محروم است و در همین روزها او باید مقابل باشگاه سابقش و در شهر مادری قرار بگیرد.

روی کاغذ همه شانس برد را به فولاد خوزستان می‌دهند اما فوتبال در زمین سبز بازی می‌شود و پر از شگفتی و اتفاقات غیرقابل پیش بینی است.

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران؛ اولین حضور در لیگ برتر

اراکی‌ها فصل گذشته به لیگ برتر رسیدند و در اولین گام میزبان تیم قدیمی و ریشه‌دار نساجی خواهند بود. آلومینیوم اراک با رسول خطیبی و برخی خریدهایی که در گذشته‌های نه چندان دور بازیکنان مطرحی بودند احتمالا به دنبال حضور در میانه‌های جدول خواهد بود. بازیکنانی مثل شریفات و عزیز معبودی به آلومینوم اراک رفته‌اند. نساجی هم در روزهای آماده‌سازی سرمربی خود را بعد از کشمکش زیاد به استقلال داد. حالا آنها با سرمربی قدم به مسابقات می‌گذارند که اولین حضورش را روی نیمکت لیگ برتری تجربه می‌کند. اراکی‌ها اولین حضورشان را در لیگ برتر جشن می‌گیرند و باید دید این تیم آلومینیوم چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

تراکتورتبریز- نفت مسجدسلیمان؛ قهرمان حذفی با مربی جدید

علیرضا منصوریان با تراکتور وارد لیگ بیستم می‌شود و در اولین مسابقه به مصاف تیم نفت مسجدسلیمان می‌رود تیمی که قطعا ادعایی برای رسیدن به قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی ندارد اما منصوریان برای قهرمانی به تبریز رفته و تیمش نیز یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود.  تیمی که فصل گذشته با شکست دادن استقلال قهرمان جام حذفی شد و این فصل هم در لیگ قهرمانان به میدان خواهد رفت.

نفت مسجدسلیمان با مجتی حسینی مربی جوان و کم‌حرفش به دنبال حضور در رتبه‌ای آبرومند در جدول لیگ خواهد بود و در روز اول مقابل تراکتور مدعی کار بسیار دشواری در پیش خواهد داشت. شاید کسب یک مساوی برای نفت مسجدسلیمان دستکمی از پیروزی در این مسابقه نداشته باشد.

اسامی داوران هفته اول لیگ برتر فوتبال:

*جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹

ذوب آهن اصفهان – فولاد خوزستان

مهدی مرجانزاده – یعقوب سخندان – پوریا زحمتی – ابوالفضل گرجی

ناظر: مسعود مرادی

سایپا تهران – پرسپولیس

حسن اکرمی – حسن یوسفی – حسین مرادی – کیوان علیمحمدی

ناظر: رحیم رحیمی مقدم

آلومینیوم اراک – نساجی مازندران

سعید رحیمی مقدم – رحیم شاهین – یعقوب حجتی – محمدباقر پورباقر

ناظر: حسین خانبان

تراکتورتبریز- نفت مسجدسلیمان

مهدی سیدعلی – علی اکبر نوری – علیرضا طاهرخانی – یاسر همرنگ

ناظر: محسن ترکی

* شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹

شهرخودرو مشهد – ماشین سازی تبریز

حسین زمانی – محمدعلی پورمتقی – رحیم حاجیلو – حسین زیاری

ناظر: یدالله جهانبازی

گل گهرسیرجان – فولاد مبارکه سپاهان

موعود بنیادی فر – محمدرضا منصوری – محمدرضا ابوالفضلی – احمد مرشدی

ناظر: علیرضا یزدانی

استقلال– مس رفسنجان

رضا عادل – علیرضا مرادی – دانیال باشنده – امیرسامان سلطانی

ناظر: نادر جعفری

صنعت نفت آبادان – پیکان تهران

محمدحسین ترابیان – امیرمحمد داودزاده – بهمن عبدالهی – مسعود حقیقی

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=4521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.