• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل مطالب: 1270
8

معاون وزیر جهاد کشاورزی از پروژه های عشایری ایذه بازدید کرد

  • کد خبر : 4799
  • 19 آذر 1399 - 23:49
معاون وزیر جهاد کشاورزی از پروژه های عشایری ایذه بازدید کرد
احداث جاده و تونل در مناطق صعب‌العبور ایذه نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد درحال انجام است و این پروژه نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، این جاده یکی از راههای استراتژیک برای دسترسی‌ سامانه‌های عرفی عشایری ایذه محسوب می‌شود.

خابران /علائی مقدم معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشو ر به همراه ایزدپناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی و حسین لامی زاده فرماندار شهرستان ایذه از پروژه های عشایری شهرستان ایذه بازدید کردند.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: برای حمایت از زنجیره‌ تولید گوشت قرمز در جوامع عشایری و در راستای سال جهش تولید بیش از ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به عشایر خوزستان اختصاص یافت تا در بحث پرواربندی دام و خودکفایی در تولید گوشت قرمز اقدام کنند.

شاهپور علائی مقدم چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق عشایری شهرستان ایذه ،هدف از سفر به خوزستان را بررسی پروژه‌های آب رسانی به سامانه‌های عشایری این استان عنوان کرد و افزود: چندین پروژه آب‌رسانی به عشایر در شهرهای ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد:در قانون بودجه سال‌ ۹۸ از محل صندوق توسعه ملی بالغ بر ۲هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال و در سال ۹۹ نیز یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از همین منبع برای عشایر کشور در نظر گرفته شده بود که با اذن مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی اختصاص داده شده بود.
سرپرست سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه از این مقدار چهارهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های عشایر خوزستان اختصاص یافته است خاطرنشان کرد: از این پروژه ها حدود ۱۸۰ میلیارد ریال در ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل بوده است که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد درصد دارند و در دهه فجر به بهره برداری خواهند رسید.
وی افزود: احداث جاده و تونل در مناطق صعب‌العبور ایذه نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد درحال انجام است و این پروژه نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، این جاده یکی از راههای استراتژیک برای دسترسی‌ سامانه‌های عرفی عشایری ایذه محسوب می‌شود.
سرپرست سازمان امور عشایر ایران از برنامه‌های این نهاد برای حمایت از مشاغل خانگی سخن گفت و تصریح کرد: در بحث اشتغال زنان عشایری، روی مشاغل بومی عشایری از جمله صنایع دستی، فرش، گلیم، جمع آوری گیاهان دارویی، لبنیات و فرآورده های لبنی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل ماده ۱۰ و ۱۲ به عشایر خوزستان اختصاص دادیم که ۴۰ درصد آن در شهرهای ایذه، باغ‌ملک، مسجد سلیمان، لالی اندیکا و هفتکل پرداخت خواهد شد که شاهد شکوفایی و ارتقای سطح معیشت و رفاه عشایر عزیز خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=4799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.