• امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل مطالب: 1272
21

کلنگ پروژه آبرسانی به روستای چای عوفی به زمین زده شد

  • کد خبر : 4837
  • 07 دی 1399 - 19:17
کلنگ پروژه آبرسانی به روستای چای عوفی به زمین زده شد
مشخص نیست با وجود مشکلات کیفیتی آب در نقطه مبدا آبرسانی به روستای چای عوفی، چگونه قرار است آب شرب با کیفیت به این روستا منتقل شود.

خابران / پس از ۴۰ سال ، روز گذشته، کلنگ پروژه آبرسان به روستای چای عوفی از توابع شهر مشراگه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

این در حالی است که شهر مشراگه به خودی خود از نبود آب شرب با کیفیت رنج می برد و آب لوله کشی این شهر یا در وضعیت قطعی ، افت فشار یا مخلوطی از گل و لای است.

چای عوفی که در مرز دو شهرستان رامهرمز و رامشیر قرار دارد از این پس از خط قدیم آبرسانی به غیزانیه آب خود را دریافت خواهد کرد ، این خط آب رسانی از چاه های کم توله رامهرمز تغذیه می شود.

فاصله روستای چای عوفی با خط انتقال آب ۷ کیلومتر برآورد شده و آبفا شهرستان رامشیر عملیات بهره برداری جهت رسیدن آب را انجام خواهد داد، طبق گزارشات این روستا در آینده ای کوتاه و در روزهای دهه فجر امسال برای اولین بار بعد از ۴۰ سال مشکلات آبی خود را برطرف خواهد کرد.

شایان ذکر است،بسیاری از روستاهای رامشیر با وجود خط لوله آبرسانی،مدتهاست که با تانکرهای آبرسانی در حال گذران معیشت خود هستند و ادغام آبفار روستایی با مشکلات عدیده آن با آبفا شهری، مشکلات تازه ای را به بار آورده است.

در سوی دیگر روستا های غدیرسبع، مسلمیه، امضیگیط، سودان و چندین روستا دیگر از توابع شهرستان رامشیر وجود دارند که روزانه نفت قابل توجهی از اراضی خود تولید می کنند اما همچون چای عوفی بعد از گذشت ۴۰ سال در صف رسیدن آب هستند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=4837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.