• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل مطالب: 1272
9

شهرداری مشراگه بیانیه صادر کرد / هیچ خللی در استخراج نفت ایجاد نشده است

  • کد خبر : 4896
  • 15 دی 1399 - 18:24
شهرداری مشراگه بیانیه صادر کرد / هیچ خللی در استخراج نفت ایجاد نشده است
در دومین روز تعطیلی چند دکل نفتی در محدوده شهر مشراگه، شهرداری این شهر در جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی در خصوص اقدام خود مبنی بر تعطیلی چند دکل نفتی بیانیه ای صادر کرد.

خابران/ در دومین روز تعطیلی چند دکل نفتی در محدوده شهر مشراگه، شهرداری این شهر در جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی در خصوص اقدام خود مبنی بر تعطیلی چند دکل نفتی بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه شهرداری مشراگه که با حضور اصحاب رسانه شهرستان رامشیر صادر و ایراد شد آمده است: در راستای اقدام قانونی و پس از گذشت ۱۰ سال از شهر شدن مشراگه و جلسات مستمر با مدیران نفتی و سلسله مکاتبات طولانی و عریض و طویل با شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در خصوص چاه های موجود و تاسیسات نفتی در حریم شهر مشراگه، عوارض قانونی چاه های موجود در چاه های احداثی فعال در محدوده شهر مطالبه شد.

در نهایت شهرداری مشراگه تصمیم به مسدود کردن مسیر ورودی دکل ها نمود که البته این اقدام پس از اتمام کار حفاری صورت گرفت و مراحل پایانی کار را طی می‌کرد و در حال خروج وسایل و تجهیزات و تاسیسات از محل احداث چاه بود و هیچ گونه خللی در روند استخراج وارد نشده است.
لذا خبر برخی خبرگزاری ها که اعلام کردند شهرداری نسبت به تعطیلی استخراج نفت اقدام نموده است، تکذیب و رد می شود.

درخواست شهردار و اعضای محترم شورای شهر از مردم نجیب شهر مشراگه، رامشیر و خوزستان این است که اخبار مربوط به این حوزه را فقط از طریق خبرگزاری ها و منابع رسمی دنبال نمایند.

در خصوص چاه دوم در حوزه نفت و گاز آغاجاری مشرف به ساختمان شهرداری باید گفت: پس از طی مکاتبات با این شرکت و پیمانکار مربوطه و ناظران پس از ۴ ماه فعالیت، هیچگونه اعتنایی به نامه‌نگاری شهرداری نکرده و اخیراً از ورود نماینده شهرداری به داخل شرکت جلوگیری می کردند و نامه‌های شهرداری را تحویل نمی گرفتند.

لذا با هماهنگی مسئولین شهری و استانی و جلسات امروز که با حضور مسئولین نفتی شرکتهای مارون و آقاجری همراه بود، مقرر شد نسبت به پرداخت عوارض ۱۰ ساله و بازگشایی مسیر توسط شهرداری اقدام شود. دادستان محترم و فرماندار و اعضای شورای شهر نیز پس از بازدید میدانی از محل، نسبت به همکاری و حل و فصل مسئله به صورت فیمابینی تاکید کردند./پایان بیانیه.

 

شهر مشراگه در ۱۵ کیلومتری شهرستان رامشیر قرار دارد که از مشکلات این شهر می‌توان به مشکل آب شرب، عدم استقرار ادارات پس از ۱۰ سال شهر شدن این منطقه، نبودن اورژانس ۲۴ ساعته و کمبود فضاهای آموزشی، تعطیلی سنگ شکن ها و معادن مخلوط اشاره کرد.

همچنین عبور رودخانه از مرکز شهر که خطر همیشگی سیل را به همراه دارد، عدم همکاری سازمان آب و برق جهت احداث پارک ساحلی از دیگر مشکلات این شهر است. قابل ذکر است پل دوم مسیر اهواز رامشیر که فقط پایه های آن در ۱۰ سال گذشته نصب شده اند همچنان در همین وضعیت مانده است که ترانزیت بالای این محور بر دوش تنها پل یک طرفه این محور خطرات بالایی را ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=4896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.