• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل مطالب: 1272
7

از حرف تا عملِ خروج مشاغل پرسروصدا از سطح شهر رامهرمز

  • کد خبر : 5383
  • 23 بهمن 1399 - 13:44
از حرف تا عملِ خروج مشاغل پرسروصدا از سطح شهر رامهرمز
علیرضا قاسم نژاد رئیس اتاق اصناف رامهرمز: ما مصوبه داریم که مشاغل پرسروصدا باید به بیرون از شهر منتقل شوند و در رابطه با این‌گونه مشاغل شکایت‌های مردمی متعددی روزانه به ما گزارش می‌شود.

علیرضا قاسم نژاد در گفتگو با خبرنگار خابران گفت: آنچه واقعیت است این است که بر اساس مصوبه ملی حقوق شهروندی همه مشاغل پرسروصدا ملزم هستند که از سطح شهر به بیرون منتقل شوند و تحت عنوان شهرک‌هایی ویژه به کار خود ادامه دهند و رامهرمز هم از این امر گرچه بسیار دیر شده اما مستثنا نیست و می‌بایست در دهه‌های پیشین انجام می‌گرفت که متأسفانه کوتاهی شده است.

علیرضا قاسم نژاد رئیس اتاق اصناف رامهرمز در این رابطه گفت: ما مصوبه داریم که مشاغل پرسروصدا باید به بیرون از شهر منتقل شوند و در رابطه با این‌گونه مشاغل شکایت‌های مردمی متعددی روزانه به ما گزارش می‌شود.

او ادامه داد: در سال ۸۴ قطعه زمینی در کنار پارک کوهستان به این مسئله اختصاص یافت که براثر مشکلات و کوتاهی‌های فراوان، مدت زیادی عملیات احداث آن راکد ماند و پیشرفتی نداشت، هم‌اکنون ما و صاحبان قطعات باید با کمک و مساعدت همدیگر این مجموعه را به سرانجام برسانیم که در این صورت ۸۰ کسبه پرسروصدا به آن مکان منتقل می‌شوند.

رئیس اتاق اصناف رامهرمز افزود: در سال جاری با همکاری بسیار خوب یک سرمایه گذار بومی ؛ مکان بلااستفاده‌ای که متعلق به وی بود وارد مذاکره شدیم تا به‌عنوان شهرک مشاغل پرسروصدا آن را هم راه‌اندازی کنیم.

او همچنین گفت: امتیاز ویژه این مکان آماده بودن زیرساخت‌ها ازجمله آب، برق، گاز و مغازه‌های آماده است.

قاسم نژاد ابراز داشت: در این مکان هر مغازه به قیمت کارشناسی به فروش می‌رسد و با توجه به این‌که دارای سند است ۵۰ درصد را خریدار به‌صورت نقدی پرداخت خواهد کرد و ۵۰ درصد مابقی را با موافقتی که یکی از بانک‌ها نموده به‌صورت وام دریافت خواهند کرد.

او تأکید کرد: بر این اساس همه صنوف مزاحم و پرسروصدا به بیرون از شهر منتقل می‌شوند و مراجعه‌کننده به یک مکان برای انجام کارش مراجعه می‌کند.

رئیس اتاق اصناف رامهرمز اذعان داشت: البته هیچ‌گونه اجباری به حضور کسبه در این محل نیست و کسبه محترم می‌توانند با تشکیل تعاونی، اقدام به خرید زمین و تغییر کاربری در هر نقطه‌ای بیرون از شهر بنمایند و هر چه سریع‌تر از هسته مرکزی شهر خارج شوند.

قاسم نژاد در پایان گفت: متأسفانه رسانه‌ای که در فضای مجازی مدام دم از استقلال می‌زند بدون این‌که پرسشی از ما کند، انگشت اتهام را به سمت اتاق اصناف و فرد سرمایه‌گذار نشانه رفته و از زدوبندهای پشت پرده حرف زده که جای تاسف دارد

پی‌نوشت:

توسعه هر شهرستان نیازمند مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی است. هر سرمایه‌گذاری که سرمایه‌اش را برای انجام کاری به کار می‌بندد به دنبال درآمد قانونی خود نیز خواهد بود و هیچ ایرادی ندارد.

متأسفانه در رامهرمز افرادی با نشر مطالبی خلاف واقع در فضای مجازی علاوه بر این‌که خود تلاشی برای جذب سرمایه‌گذار نمی‌کنند، با کلام و گفتارشان سد نیز ایجاد می‌کنند؛ بنابراین اگر سرنوشت یک شهرستان را این‌گونه مدنظر قرار دهیم روزبه‌روز در قهقرای تنگ‌نظری فرو خواهیم رفت و عقب‌گرد خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=5383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.