• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
8

بسیاری از دعواهای زوجین به علت وجود حساسیت در یکی از آنها یا هر دوی آنهاست

  • کد خبر : 541
  • 22 خرداد 1399 - 15:22
بسیاری از دعواهای زوجین به علت وجود حساسیت در یکی از آنها یا هر دوی آنهاست

زمان رسیدن به تعادل چیست؟ به زمانی که سپری می شود تا هر کدام از زوجین عصبانیتشان فروکش کند زمان رسیدن به تعادل گفته می شود. زوجین باید نسبت به یکدیگر این شناخت را داشته باشند که هر کدام از آنها به چه میزان زمان نیاز دارد تا آرام شود. درواقع وقتی زوجین با هم […]

زمان رسیدن به تعادل چیست؟
به زمانی که سپری می شود تا هر کدام از زوجین عصبانیتشان فروکش کند زمان رسیدن به تعادل گفته می شود. زوجین باید نسبت به یکدیگر این شناخت را داشته باشند که هر کدام از آنها به چه میزان زمان نیاز دارد تا آرام شود.

درواقع وقتی زوجین با هم مشاجره می کنند ممکن است یکی از آنها زودتر خشم وعصبانیتش فروکش کند ویکی دیرتر . آگاهی زن و شوهر نسبت به زمانی که باید به هم بدهند تا عصبانیت خاموش شود برای جلوگیری از دعوای مجدد و توانایی برای گفتگو و حل مسائل ضروری است. چون اگر نسبت به این مساله بی تفاوت باشندو به حرف های خود ادامه دهند یا بخواهند مشکل را حل کنند و همسر هنوز عصبانی و ناراحت باشد قطعا برخورد مناسب ولحن مناسبی نخواهد داشت و چرخه معیوب مشاجره و کاهش صمیمیت ادامه خواهد یافت .

در زمان برانگیختگی بالا و حساس بودن؛ قابلیت تفکر کاهش می یابد، افکار منفی وقضاوت ناصحیح منجر به برانگیختگی هیجانی منفی می شود و ارتباط را خراب میکند.

 

آذر بدری

روانشناس اجتماعی

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.