• امروز : شنبه - ۱۲ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Saturday - 3 December - 2022
5

میوه‌ ترشیده رسانه‌های ضدملت، رسید!

  • کد خبر : 5579
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
میوه‌ ترشیده رسانه‌های ضدملت، رسید!
به طور قطع، کانال های خبری در تمام مناطق، چه داخل و چه خارج از کشور یکی از ارکان اساسی اطلاع رسانی و خبر رسانی به جوامع مختلف هستند.از این رو،این بستر که به لحاظ قدرت مانور بر افکار عمومی و خصوصی اهمیت و جایگاه ویژه ای برای خود نصیب شده است، مورد توجه افراد فرصت طلب و به نوعی خرابکار قرار گرفته، و مورد بهره برداری های گوناگون نیز قرار گرفته است.

خابران / در فاصله قریب به دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و انتخابات شورای اسلامی شهرستان ها، بازار داغ همراه کردن بستر های خبری چون خبرگزاری ها با کاندیدا های احتمالی توسط نرخ به روز خوران نزدیک به برخی کاندیداها به راه افتاده، و برای رسیدن به اهداف خود از طرق مختلفی چون تلگرامِ فیلتر شده استفاده کرده، و در صدد عرضه میوه تلخ انتخاباتی در جهت تدوین افکار عمومی برای رای گیری به نفع خود هستند.میوه ای که با تجارب انتخاباتی سالهای گذشته مزه ای ترش را در وجود خود پرورانده، و با چنین عملکرد منسوخ شده ای توسط برخی کاندیداها، احتمال جذب رای به طور محسوس توسط میوه ترشیده کاسته شده است.

سوء استفاده از بستر های خبری به دست برخی کاندیدا ها با همراهی تاسف بار انگشت شماری صاحب رسانه در طول سالهای گذشته با پیشرفت و گسترش فضای مجازی قوت گرفته است، و با این چنین عملکردهایی که به واسطه پیشنهادات مالی و حتی شغلی به اصحاب رسانه انجام گرفته اند، تنها ملت همیشه حاضر در صحنه انتخابات متضرر شده و انتظارات قشر کثیری از جامعه که با هدف مشارکت در امر پیشرفت کشور و شهر خود اقدام به حضور پای صندوق های رای نمودند، در طول حداقل چهار سال اعتماد خود به کاندیدای مورد نظر برآورده نشده است.

ویروس انحراف رسانه ای، که منجربه انحراف اصحاب رسانه از خط مشی و رسالت پاک خود نسبت به نشر اخبار و واقعیت به صورت بی طرف می شود، سال به سال در حال گسترش نفوذ مخرب خود در بین بستر های خبری می باشد.از دلایل مهم پیشرفت چنین ویروسی عدم نگاه اقناع کننده به اصحاب رسانه است. نبود حداقل های خود اتکایی رسانه های خصوصی و عدم توجه و حمایت های رفاهی و مالی از سوی ادارات و سازمان های ناظر بر مطبوعات به رسانه های خصوصی از دلایل اصلی شراکت برخی از اصحاب رسانه با فرصت طلبان و منفع طلبان سیاسی در حوزه های خرد و کلان هستند.گذشته از انگشت شماری خبرگزاری دولتی که با حمایت های نهاد های مختلف خود اقناع لازم را برای اصحاب رسانه خود فراهم کرده اند،تاثیر بسزای تعداد بالای خبرگزاری ها و پایگاه های خبری خصوصی بر انتخاب مردم غیر قابل انکار است.تاثیری که با بهره برداری منفعت طلبان سیاسی خرد و کلان موجبات انتخابی غلط برای جامعه را فراهم میسازد.

رسانه های مذکور با تدوین نوعی برنامه انتشاراتی(تبلیغات غیر مستقیم) جهت تلقین شایستگی های کاذب برخی کاندیدا ها به مردم،افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده، و انتخاب شایسته را مورد حجمه قرار می دهند.از جمله برنامه های تکراری این نوع از رسانه ها که در جایگاه مخرب برگزاری انتخابات سالم ظاهر می شوند می توان به انتشار گفته ها و دست نویس های کاندیدا ها با هدف بولد کردن نام و شخصیت آنان اشاره کرد.غیر قابل انکار است که این چنین عملکرد هایی اکثرا در شهرستان های کوچک و توسط کانال های خبری محلی انجام می پذیرد.جاییکه فرصت طلبان با پیاده سازی تئوریِ (شهرهای کوچیک، جمعیتی فراتر از شهر های بزرگ) سعی در جذب آراء مورد نظر می کنند.

با آغاز روز شمار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و انتخابات شورای اسلامی شهر ها،کانالهای حمایتی روز به روز گسترش یافتند و چهره های سر شناسی که کاندیداتوری در انتخابات را تایید و اعلام نمودند را حمایت کردند.کارنامه نه چندان قابل دفاع حسن روحانی در طول هشت سال ریاست قوه مجریه چنان مردم را در گل و لای معیشتی و صف های طولانی خرید مایحتاجی چون مرغ قرار داد، که فرصت طلبان فرصت را غنیمت، و در حال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.این چنین رویکردی در کنار دو اصل مهم که یکی از آنها همراهی رسانه های ضد ملت که به دنبال منافع شخصی خود هستند و دیگری درصد پایین آگاهی قالب جامعه نسبت به سیاست های رفاهی، اجتماعی، اقتصادی و… می باشد، تنها موفقیت منفعت طلبان را به همراه خواهد داشت که در ابتدای ورود به صحنه خدمت به مردم، آجر خویش را به نا درستی بنا نهادند.

شایسته است تمام رسانه های فعال، چه دولتی و چه خصوصی از همکاری با کاندیدا ها در جهت تلقین شایستگی آنان، خود را بر حذر داشته و در راستای کمک به برگزاری انتخاباتی سالم و مشارکت حداکثر عموم مردم گامی مهم و اساسی بردارند.مضاف بر این لازم است تمام مردم نیز با تامل در انتخاب گزینه اصلح، به گفته ها و تبلیغات احتمالی رسانه های مخرب گوش فرا ندهند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=5579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo login wordpress khabran
جهت ورود و یا ثبت نام حساب کاربری، فیلد های زیر را تکمیل کنید

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ کلیک کنید