• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
13

کدام شهرهای خوزستان در طرح تقسیمات جنوبی این استان قرار خواهند گرفت؟

  • کد خبر : 6101
  • 24 مرداد 1400 - 12:43
کدام شهرهای خوزستان در طرح تقسیمات جنوبی این استان قرار خواهند گرفت؟
استان خوزستان جنوبی شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز، آغاجاری و رامشیر خواهد بود.

خابران/ پس از اعلام وصول طرح ایجاد استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان در مجلس شورای اسلامی، شهر های قرار گرفته در تقسیمات جنوبی این استان مشخص شدند.

در متن این طرح پیشنهادی، استان خوزستان جنوبی شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز، آغاجاری و رامشیر خواهد بود.

اسفند ماه سال ۹۹ بود که سیدلفته احمدنژاد نماینده مردم خرمشهر اظهار کرد: طرح خوزستان جنوبی بر اساس زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه مطرح شد و از نظر اقتصادی و امنیتی توجه پذیر است.

وی تقسیم استان خوزستان را به دو بخش جنوبی و شمالی فرصتی برای توسعه دانست و گفت: تقسیم استان بزرگ خوزستان به دو بخش شمالی و جنوبی فرصتی مناسبی برای توسعه تخصصی بخش‌های مختلف استان است که فرصتی برای رشد نداشته‌اند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی توضیح داده بود که نمایندگان خرمشهر و آبادان به همراه دیگر نمایندگان استان به طور جدی این طرح را پیگیری می‌کنند، زیرا این اعتقاد وجود دارد که ظرفیت‌های بسیاری از مردم خرمشهر و آبادان در سال‌های گذشته مغفول مانده است که با اجرای این طرح از بالقوه به بالفعل تبدیل می‌شود.

طرح ایجاد استان خوزستان جنوبی با مرکزیت آبادان توسط سید محمد مولوی نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد.

در متن این طرح پیشنهادی استفاده بهینه از استعدادهای سرشار مادی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده جنوب غرب استان خوزستان که شامل شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامهرمز، آغاجاری و رامشیر است به عنوان علت پیشنهاد این طرح مطرح شده است.

متن طرح پیشنهادی دولت را مکلف دانسته بنا به بندهای قانونی مختلف با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی، حذف دستگاه‌های موازی و چابک سازی تشکیلات نظام بدون افزایش پست‌های سازمانی موجود در استان، نسبت به تقسیم منابع و امکانات استان خوزستان بر مبنای تقسیمات جدید و متناسب با جمعیت اقدام کند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. رامهرمز و امیدیه شرق هستن چطور تو نقشه شما جنوب هستن
    رامهرمز و امیدیه و بهبهان شرق و جنوب شرق هستن
    این نقشه اشتبا است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.