• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل مطالب: 1272
7

افراد بالای ۱۸ سال برای دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند

  • کد خبر : 6759
  • 27 دی 1400 - 14:33
افراد بالای ۱۸ سال برای دریافت دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند
افراد ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال که هر نوع واکسن را در نوبت‌های اول و دوم دریافت کرده اند و حداقل ۳ ماه از نوبت دوم آن‌ها گذشته است می‌توانند جهت تزریق دز سوم واکسن خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند همچنین افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند ۸ هفته بعد از نوبت اول می‌توانند برای نوبت دوم اقدام کنند.

خابران/مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامشیر دکتر ستار جمشیدی نسب گفت: تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ نفر شامل مجموعه کادر درمانی و افراد واجد شرایط ۱۸ سال به بالا نیز که حداقل سه ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته، دز سوم خود را دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: ایمنی کامل مقابل کرونا با تزریق ۲ دز واکسن حاصل نمی‌شود و باید شهروندان برای تزریق دز سوم مثل نوبت‌های پیشین در مراکز واکسیناسیون حضور یابند و متاسفانه ۶۵درصد تاخیر در تزریق واکسن وجود دارد واز همه همشهریان محترم رامشیری درخواست میکنیم نسبت به تزریق دوز دوم و سوم به نزدیکترین مرکز بهداشتی یا خانه بهداشت محل زندگی خودتان مراجعه کنید.

وی افزود: افراد ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال که هر نوع واکسن را در نوبت‌های اول و دوم دریافت کرده اند و حداقل ۳ ماه از نوبت دوم آن‌ها گذشته است می‌توانند جهت تزریق دز سوم واکسن خود به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند همچنین افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده اند ۸ هفته بعد از نوبت اول می‌توانند برای نوبت دوم اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامشیر گفت: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز به صورت کامل رعایت شود تا بتوان از شیوه پیک بعدی جلوگیری کرد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.