• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل مطالب: 1272
9

با وجود پیشروی های اُمیکرون در سطح کشور، اداره ورزش رامشیر همایش پیاده روی برگزار می‌کند!

  • کد خبر : 6794
  • 12 بهمن 1400 - 17:56
با وجود پیشروی های اُمیکرون در سطح کشور، اداره ورزش رامشیر همایش پیاده روی برگزار می‌کند!
برگزاری همایش مورد گزارش با استقبال شهردار و فرماندار رامشیر نیز همراه بوده و بازدید های لازم از محل ها و معابر برگزاری همایش را به انجام رساندند. تمام این اقدامات می‌توانند گویای تلاش تحسین برانگیز مدیران شهرستانی در راستای ایجاد برنامه های انگیزشی،فرهنگی،ورزشی و حتی تفریحی باشند اما با وجود گسترش روز افزون سویه جدید و بسیار خطرناک کرونا ویروس با نام اُمیکرون، به جا بودن چنین تصمیمات و تدابیری را به چالش خواهد کشید

خابران/ طی چند روز اخیر، ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان رامشیر از برگزاری همایش پیاده روی خانواده در تاریخ ۱۵ بهمن در این شهرستان خبر داده بود.این در حالی است که سویه جدید و خطرناکتر از سویه دلتا کرونا ویروس با نام اُمیکرون در حال گسترش و شیوع سریع در سطح کشور است.

کمایی، رئیس اداره ورزش و جوانان رامشیر در اطلاعیه این اداره نسبت به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، برگزاری این همایش را با اجرای برنامه های متنوع و سرگرم کننده همراه دانست و به اهداء جوایز نفیسی به شرکت کنندگان در این همایش از جمله دوچرخه،تلوزیون،سشوار،بخاری برقی،هدفون و کارت هدیه نیز اشاره کرده بود.

برگزاری همایش مورد گزارش با استقبال شهردار و فرماندار رامشیر نیز همراه بوده و بازدید های لازم از محل ها و معابر برگزاری همایش را به انجام رساندند.

تمام این اقدامات می‌توانند گویای تلاش تحسین برانگیز مدیران شهرستانی در راستای ایجاد برنامه های انگیزشی،فرهنگی،ورزشی و حتی تفریحی باشند اما با وجود گسترش روز افزون سویه جدید و بسیار خطرناک کرونا ویروس با نام اُمیکرون، به جا بودن چنین تصمیمات و تدابیری را به چالش خواهد کشید.

در تازه ترین رنگ بندی اعلام شده از وضعیت کرونایی شهرهای کشور، از روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ۴۲ شهر در وضعیت قرمر، ۱۴۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۳۴ شهر در وضعیت آبی ابتلا به ویروس کرونا قرار خواهند گرفت که در این بین شهرستان رامشیر در وضعیت زرد خواهد بود.

سرعت بالای انتقال اُمیکرون، کاهش استفاده از ماسک و مراقبت‌های بهداشتی، عدم پوشش کافی نوبت سوم واکسن، باز بودن تالارها و رستوران‌ها، تجمع در محیط‌های بسته از جمله کنسرت و سینما، کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌ها، فقدان تهویه در حمل‌ونقل عمومی به خصوص مترو، اتوبوس و قطار، و دورهمی‌های خانوادگی از مهم‌‌ترین دلایل افزایش ناگهانی آمار بستری‌ است و این باعث شد سرعت افزایش بستری در ابتدای موج ششم روند بی‌سابقه‌ای را طی کند.

سهم نوزادان و کودکان از موارد بستری به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و به علت سرمای هوا عملا امکان تهویه مناسب در مترو و اتوبوس، ادارات و بانک‌ها، شرکت‌ها و اصناف وجود ندارد.

تنها راه جلوگیری از بروز بحران تعطیلی سریع ادارات دولتی و بانک‌ها و فعالیت‌های غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین ممنوعیت جدی هرگونه تجمع از جمله در تالارها و رستوران‌ها، کلاس‌های حضوری و خوابگاه‌ها، و لغو مراسم و مناسبت‌ها در کل کشور است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.