• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل مطالب: 1272
6

اتاق مناطق محروم تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 6873
  • 13 فروردین 1401 - 6:23
اتاق مناطق محروم تشکیل می‌شود
با دستور رییس جمهور و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب قرار است شورای عالی جهادسازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی متشکل از دستگاه های مسئول ، پیشکسوتان و گروه های جهادی فعال در زمینه محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور تشکیل شود.

در اولین نشست مشترک دستگاه های دولتی و عمومی کشور که در محل صندوق کارآفرینی کشور برگزار شد، نمایندگان دستگاه های مختلف دولتی و عمومی بر هماهنگی و هم افزایی بیشتر در جهت رفع مشکلات و محرومیت های نقاط کمتر توسعه یافته حاشیه ای و مناطق محروم روستایی کشور تاکید کردند.

تجهیزنیوز گزارش کرد: در این نشست سید وحید سعادت معاون سرمایه‌گذاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ضمن اشاره به فعالیت گروه های خیریه و جهادی در مناطق مختلف کشور و مجموعه خدماتی که در دوران فعالیت جهاد سازندگی برای محرومیت زدایی در کشور انجام شده است، گفت: به دنبال احیای گفتمان جهاد سازندگی از طریق ساماندهی حرکت های جهادی مردم در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.

وی مردمی سازی و گسترش مدیریت جهادی را دو پایه اصلی خدمت رسانی به محرومین در مناطق حاشیه ای، روستایی و عشایری دانست و افزود: کارکرد شورای عالی جهاد سازندگی که انشاالله به زودی شاهد فعالیت آن خواهیم بود هماهنگی در سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان در جهت محرومیت زدایی و سازندگی در کشور خواهد بود.

سید وحید سعادت پایدارسازی اشتغال، توسعه و اقتصاد را از دغدغه های اصلی نظام بعد از رفع محرومیت های فوری در مناطق کمتر توسعه یافته کشور دانست و گفت: اتاق وضعیت مناطق محروم برای رصد مشکلات و ایجاد هماهنگی های لازم بین همه دستگاه ها و نهادهای مسئول، همچنین گروه های جهادی مردمی را تشکیل خواهیم داد.

در ادامه این جلسه نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ضمن بیان برخی خدمات این صندوق در جهت کمک به محرومین به همکاری تازه صندوق کارآفرینی امید و نهضت احیای واحدهای اقتصادی در قالب تفاهم نامه همکاری اشاره کرد و گفت: احیای ۱۰۰۰ واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در سطح کشور حرکت در مسیر ایجاد پایدارسازی اشتغال و توسعه مناطق محروم است.

در ادامه این جلسه نمایندگان وزارت خانه ها و دستگاه های مختلف اجرایی دولتی و عمومی به بیان خدمات و دستاوردهای خود در جهت توسعه مناطق محروم پرداختند و پیشنهادهای متعددی در جهت هم افزایی و خدمت موثر جهت محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته ارائه دادند.

گفتنی است با دستور رییس جمهور و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب قرار است شورای عالی جهادسازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی متشکل از دستگاه های مسئول ، پیشکسوتان و گروه های جهادی فعال در زمینه محرومیت زدایی از مناطق محروم کشور تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.