• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل مطالب: 1272
6
دلال بازی و نگاه کالایی به بیماران در انتظار پاسخ دولت؛

نظام پزشکی به دنبال افزایش نجومی ویزیت پزشکان+تصویر و جدول تعرفه ها در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 6933
  • 28 فروردین 1401 - 20:27
نظام پزشکی به دنبال افزایش نجومی ویزیت پزشکان+تصویر و جدول تعرفه ها در سال ۱۴۰۱
از صبح امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ برخی کانال ها و وبسایت های خبری اقدام به انتشار مصوبه درون سازمانی نظام پزشکی کردند که در این مصوبه نرخ ویزیت پزشک عمومی ۱۸۴ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص، کمی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

خابران/ از صبح امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ برخی کانال ها و وبسایت های خبری اقدام به انتشار مصوبه درون سازمانی نظام پزشکی کردند که در این مصوبه نرخ ویزیت پزشک عمومی ۱۸۴ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص، کمی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

مصوبه نظام پزشکی کشور و جدول پیشنهادی نرخ تعرفه های ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱

در این میان اکثریت جامعه اصرار به کاهش نرخ تعرفه‌های پزشکی دارند چرا که قادر به پرداخت هزینه های درمانی و دارویی نیستند اما این انتظار منجر به مخالفت پزشکان و سازمان نظام پزشکی شده است.

سیدمؤید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران دیروز در مخالفت با کاهش تعرفه‌ها گفت: «مردم توان پرداخت ندارند و لذا خدمات را باید ارزان دریافت کنند و این ارزانی باید از جیب پزشکان محقق شود! چراکه بیمه‌ها حاضر نیستند بهره‌وری خود را افزایش دهند. مگر می‌شود؟ یک ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته و هنوز موضوع تعرفه‌های پزشکی سال جدید بلاتکلیف باقی مانده است. مسئولان می‌گویند مردم پول ندارند، بیمه‌ها هم می‌گویند پول نداریم و در شرایطی که تورم ۵۰ درصدی بر کشور حاکم است، ارائه خدمات با کیفیت با تعرفه‌های فعلی نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی امکان پذیر نیست. پس راه حل چیست؟»

با این شرایط، نظام پزشکی کشور بدون درنظر گرفتن وضعیت معیشتی غالب مردم و در راستای اقناع زیاده خواهی های پزشکان که اکثرا نگاهی مادی و کالایی به بیماران دارند در تلاش است نرخ ویزیت پزشکان را افزایش دهد.

بر همین اساس این سازمان در انتظار پاسخ درخواست خود از دولت نشسته است تا در صورت تایید دولت، مصوبه درون سازمانی خود را جهت اجرا به مراجع تحت نظر خود ابلاغ نماید.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.