• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل مطالب: 1272
5
اداره هواشناسی استان خوزستان، هشدار به وقوع خاک، تگرگ و باران در خوزستان را صادر کرد؛

هشدار سطح نارنجی نسبت به گرد خاک، تگرگ و باران

  • کد خبر : 6986
  • 03 اردیبهشت 1401 - 2:49
هشدار سطح نارنجی نسبت به گرد خاک، تگرگ و باران
اداره کل هواشناسی خوزستان روز جمعه نسبت به ورود و فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ، هشدار سطح نارنجی صادر کرد‌.

خابران / براساس این اطلاعیه به دلیل بالابودن ضرایب ناپایداری و ورود و فعالیت سامانه بارشی در اغلب مناطق استان از صبح روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تا اوایل وقت چهارشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق ، در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید و در برخی نقاط همراه با طوفان لحظه ای و برخاستن گرد و خاک همرفتی خواهیم بود.

اهواز، آبادان ، آغاجاری امیدیه ، اندیکا ، ایذه ، باغملک، باوی، بستان، بندرماهشهر، بهبهان ، حسینیه ، حمیدیه، خرمشهر، دهدز، رامشیر، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر، صفی اباد دزفول، کارون ، گتوند، لالی، مسجدسلیمان، هفتگل، هندیجان و هویزه مناطق اثر این سامانه اعلام شده است.

هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه نسبت به احتمال شکستگی درختان، صاعقه شدید، ریزش تگرگ و کاهش دید ناشی از گرد و خاک همرفتی و احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق کوهستانی هشدار داده است.

توصیه شده است تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت ناشی از رعدوبرق، تگرگ، وزش باد شدید و صاعقه و گرد و خاک همرفتی بکار گرفته شود، احتیاط در صعود به ارتفاعات به عمل آید و از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.