• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل مطالب: 1272
6

پیامدهای خطرناک فروش کاه گندم در مزارع و سکوت جهاد کشاورزی نسبت به پدیده کاه فروشی

  • کد خبر : 6988
  • 03 اردیبهشت 1401 - 23:23
پیامدهای خطرناک فروش کاه گندم در مزارع و سکوت جهاد کشاورزی نسبت به پدیده کاه فروشی
با فرا رسیدن زمان برداشت محصول گندم در استان خوزستان، همزمان شاهد ورود تعداد زیادی از تجار خرید کننده کاه در استان خوزستان هستیم.

خابران/ با فرا رسیدن زمان برداشت محصول گندم در استان خوزستان، همزمان شاهد ورود تعداد زیادی از تجار خرید کننده کاه در استان خوزستان هستیم.

تعدادی تاجر از استان های مجاور خوزستان امروزه با شروع فصل برداشت گندم در شهرستان های که دارای بیشترین برداشت گندم هستند حضور فعال دارند.
حضور و خرید این تجار سبب شده است که منبع اصلی خوراک دام در برخی مناطق کمیاب، و یا با افزایش، ۵ برابر قیمت واقعی معامله شود.

افزایش قیمت سرسام آور این محصول (کاه) باعث می‌شود تا پرورش دام در استان مقرون به صرفه نبوده و دامدار مجبور به فروش دام خود شود.

درسالهای اخیر بعلت وجود معظل بیکاری و با توجه به مسئله اشتغال، بانک کشاورزی با دادن تسهیلات خرید دام تا حدودی در امر معاش برخی خانواده ها بعنوان فعالیت خود اشتغالی نقش آفرین کرد.
اما امروزه متاسفانه با روند صعودی قیمت علوفه دام، و در نتیجه ناتوان ماندن دامدار در تأمین علوفه، برخی اقدام به فروش دام ها کرده اند که این امر دوباره میتواند آمار بیکاری را افزایش دهد.

برای جلوگیری از افزایش فروش دام به دلیل عدم تامین علوفه ، جهاد کشاورزی نیازمند ورود به موضوع خرید کاه گندم توسط تجاریست که امروز در جای جای خوزستان در حال خرید و انتقال این مواد اولیه به خارج استان، و از پیامدهای ناشی از این معضل در آینده جلوگیری کند.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=6988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.