• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
4
با حضور استاندار خوزستان صورت گرفت:

نشست شورای اسلامی استان برگزار شد/شورا برای اداره امور شهر و روستا توسط مردم تشکیل شده است

  • کد خبر : 7052
  • 07 اردیبهشت 1401 - 23:54
نشست شورای اسلامی استان برگزار شد/شورا برای اداره امور شهر و روستا توسط مردم تشکیل شده است
در قانون اساسی پیش‌بینی شده تا اداره امور شهر و روستا برعهده مردم باشد به همین دلیل شوراهای شهر و روستا تشکیل شد.

خابران/ استاندار خوزستان در نشست شورای اسلامی استان گفت: در قانون اساسی پیش‌بینی شده تا اداره امور شهر و روستا برعهده مردم باشد به همین دلیل شوراهای شهر و روستا تشکیل شد.

نشست شورای اسلامی استان با حضور استاندار خوزستان، معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل امور شهری و شوراها، مدیرکل مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی و مدیر کل حراست استانداری در محل سالن جلسات شورای اسلامی استان برگزار شد.

انتخابات هیات رئیسه دائم مستند به ماده ۸ آیین نامه داخلی شورای اسلامی استان با انتخاب رئیس، نائب رئیس، منشی اول، منشی دوم و یک نفر به عنوان سخنگو از بین اعضای شورا برای مدت یک سال و ۳ نماینده شورای استان در شورای عالی استان‌ها برای دوره چهار ساله نیز برگزار شد.

در این جلسه استاندار خوزستان ضمن تشکر از حضور تمامی نمایندگان شورای‌های اسلامی ۲۹ شهرستان جهت تشکیل شورای اسلامی استان بیان کرد: بحث شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی ذکر شده است و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

خلیلیان عنوان داشت: نظام حکمرانی جمهوری اسلامی مبتنی بر رای و نظر مردم است و اداره امور کشور با نظر مردم صورت می‌پذیرد به گونه‌ای که هیچ مقامی در کشور نیست که تحت تاثیر انتخاب مردم نباشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در قانون اساسی پیش‌بینی شده تا اداره امور شهر و روستا برعهده مردم باشد به همین دلیل شوراهای شهر و روستا تشکیل شدند.

وی افزود: معیار اداره امور در ایران اسلامی مردم است به همین خاطر نخستین کاری که امام راحل (ره) پس از پیروزی انقلاب انجام داد به رای گذاشتن و نظرخواهی پیرامون جمهوری اسلامی بود.

استاندار خوزستان ادامه داد: در همین زمان بلافاصله قانون اساسی را با حضور نمایندگانی که منتخب مردم بودند، نگاشتند و مجدداً آن را به رای گذاشتند.

خلیلیان ابراز داشت: شورای روستا پس از پیروزی انقلاب وجود داشت اما شورای شهر از نیمه دوم دهه ۷۰ شکل گرفت و به واسطه آن شهرداران انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: براساس قانون اساسی مردم باید اداره امور شهر را برعهده بگیرند و آنچه را که بایستی در شهرها از نظر توسعه، عمران و مبلمان شهری رخ دهد، توسط مدیران انتخاب شده از سوی مردم باشد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: شورای عالی استان‌ها برای هماهنگی اداره امور شهرها و روستا تشکیل شد، بنابراین اهمیت موضوع ویژه است و تاکید شده تا رای گیری‌ها در این شورا با حضور عالی‌ترین مقامات استان صورت گیرد و هیات رئیسه شورای استان‌ها به انتخاب منتخبان مردم تعیین شود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.