• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
1

روغن کمیاب شد؛ محتکرین کوچولو هم دست به کار شدند!

  • کد خبر : 7063
  • 08 اردیبهشت 1401 - 20:24
روغن کمیاب شد؛ محتکرین کوچولو هم دست به کار شدند!
روغن خوراکی پس از مدت ها باری دیگر در سطح استان خوزستان کمیاب شده و منجر به تغییرات افزایشی و شدید قیمتی بر دیگر کالاهای مورد نیاز خانوار شده است.

خابران/ بر اساس گزارشات میدانی و مردمی از سطح بازار های استان خوزستان، روغن خوراکی به طور کاملا محسوسی کمیاب و در برخی موارد حتی نایاب شده است. این در حالی است که از آخرین زمانی که روغن در سطح بازارهای کشور کمیاب و نایاب شده بود مدت نسبتا زیادی گذشته است، اما با این وجود ظاهرا دولت سیزدهم پس از پروسه گرانی انواع کالاها و نیازهای ابتدایی خانوار ایرانی که همچنان نیز ادامه دارد، در تامین مایحتاج ضروری آنان عاجز مانده است.

در این گیر و دار فروشگاه های مواد غذایی و حتی دکان های کوچک اقدام به احتکار روغن های انبار شده خود می کنند و برای فروش هر یک عدد بطری روغن مایع، خریداران را مجبور به خرید کالاهای دیگر با کف قیمت تعیین شده خود می کنند.در برخی شهرستان ها و مناطق مختلف بازاری مانند اهواز و رامشیر قیمت کف خرید کالا تا ۴۰۰ هزارتومان پیش رفته است تا به ازای این مبلغ خرید، یک بطری روغن خوراکی به خریداران فروخته شود. دراین بین سودآوری غیر قانونی بر دیگر کالاها و محصولات توسط فروشندگان موضوعیست که به طور غیرمستقیم با کمیاب شدن روغن خوراکی بر دیگر کالاها و مواد غذایی در حال اعمال است.

احسانی نیا سرپرست فرمانداری شهرستان رامشیر در گفتگو با خبرنگار خابران اقدامات محتکرین کوچک و بزرگ در سطح رامشیر را ظلم به شهروندان خواند و قول پیگیری موضوع را داد. وی متذکر شد، نمی توان از تاثیر بسزای اداره تعذیرات در برخورد با فروشندگان متخلف چشمپوشی کرد که متاسفانه چنین اداره ای در شهرستان رامشیر تا به امروز تشکیل نشده است، اما پیگیری های لازم جهت بررسی و پیگیری این مهم در راستای برخورد با متخلفین و محتکرین انجام خواهد شد.

پایگاه خبری خابران از تمام مخاطبین خود درخواست می کند، در صورت برخورد با محتکرین و فروشندگان متخلف حتما از تخلف آنها تصویر برداری کرده تا با انتشار مستندات در این رسانه در جهت پیگیری هر چه بهتر و برخورد با متخلفین توسط متولیان امر اقدامات لازم انجام پذیرد.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7063

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.