• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل مطالب: 1269
6

روزنامه جمهوری اسلامی: این توطئه خطرناک را خنثی کنید!

  • کد خبر : 7129
  • 20 اردیبهشت 1401 - 1:44
روزنامه جمهوری اسلامی: این توطئه خطرناک را خنثی کنید!
نکته بسیار مهم اینست که به گروهی با ویژگی‌های طالبان نمی‌توان اعتماد کرد و کسانی که تصور می‌کنند می‌توانند به حسن ‌همجواری این گروه اعتماد نمایند، در نهایت ساده‌لوحی قرار دارند.

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی خطاب به دولتمردان ایرانی نوشت: یک جوان پشتون از شگردهای مولوی‌های طالبان برای تشویق کردن طالب‌های جوان به انجام دادن عملیات انتحاری پرده برداشت. وی که از افغانستان به ایران مهاجرت کرد و سپس به اروپا رفت، در این زمینه گفت: در اینکه هر چند وقت یک بار، صبح‌‌ها مدرسه ما شلوغ می‌شد که کلید بهشت زیر سر فلان طالب پیدا شده و توفیق شهادت پیدا کرده، مشکوک شدم. کسی که کلید بهشت از زیر بالشش پیدا می‌شد، برایش جشن می‌گرفتند و گلباران و شکلات‌بارانش می‌کردند و او را می‌فرستادند برای انتحار. یک شب خوابم نبرد، دیدم وقتی که پاسی از شب گذشت و همه به خواب عمیقی فرو رفته بودند، مولوی ما آهسته آهسته یک کلید آورد، دقیقاً زیر سرم گذاشت. من خودم را همچنان بی‌حرکت نگهداشته و به خواب زده بودم. مولوی رفت در بسترش خوابید. وقتی با شنیدن صدای خُرخُر مولوی مطمئن شدم که او به خواب رفته است، کلید را بردم زیر سر خودش گذاشتم. صبح خیلی سروصدا شد که مولوی برای شهادت انتخاب و کلید بهشت از زیر سر او پیدا شده است. دیدم که مولوی بسیار بد بد و چپ چپ طرف من نگاه می‌کند! من همان روز از مدرسه به سمت ایران گریختم و فهمیدم که از طرف مولوی جانم در خطر است. دیگر نمی‌دانم که آن مولوی برای انتحار رفت یا نه.

واقعیتی که از این جوان پشتون نقل شده، فرهنگی است که در گروه طالبان نهادینه شده و اختصاص به عملیات انتحاری ندارد. این فرهنگ که باید نام آن را «فرهنگ فریب و تزویر» نامید، بر تمام رفتارهای گروه تروریستی طالبان حاکم است. به رفتار طالبان با تحصیل دختران بنگرید. آنها تحصیل دختران را از کلاس ششم ابتدائی به بعد ممنوع کرده‌اند در حالی که دختران سران این گروه در دانشگاه‌های قطر، امارات، پاکستان و حتی کشورهای اروپائی مشغول تحصیل در رشته‌های مختلف هستند و بعضی از آنها پزشکی خوانده و اکنون مشغول طبابت هستند البته در خارج از افغانستان. عکس‌ها و فیلم‌های زیادی از دختران وزرا و مسئولان کلیدی دولت کنونی طالبان در دست می‌باشند که آنها را بی‌حجاب و با آرایش غلیظ و لباس‌های مستهجن نشان می‌دهند در حالی که این گروه، زنان و دختران افغانستان را ملزم به رعایت حجاب کامل و حتی پوشاندن صورتشان با پوشیه می‌کنند و خارج شدن آنها از خانه و مراجعه آنها به پزشک را بدون یک مرد محرم جرم می‌دانند. طالبان به مجرد رسیدن به قدرت، ارگ ریاست‌ جمهوری را مقر حکمرانی خود قرار داده و سران این گروه در قصرها و خانه‌های اعیانی مصادره‌شده یا دولتی ساکن شده‌اند ولی مردم افغانستان را به ریاضت و تحمل سختی تشویق می‌کنند و در حاکمیت نزدیک یکساله آنها بر این کشور، بسیاری از مردم مجبور شده‌اند برای تامین حداقل خوراک خود و خانواده‌شان دختران خردسال خود را بفروشند.

جلوه‌هائی از فرهنگ فریب و تزویر گروه طالبان را در دوران جدید حاکمیتشان بر افغانستان در وعده‌هایشان به مردم این کشور و به کشورهای همسایه و جهان مشاهده کرده‌ایم. آنها با اینکه با اقدامات شبه‌کودتائی و در یک تبانی خائنانه با آمریکا قدرت را در دست گرفتند و به خاطر جنایات ۲۰ ساله‌شان علیه ملت افغانستان می‌بایست از آنها طلب عفو کنند، در نهایت پرروئی بعد از به قدرت رسیدن نه‌تنها عذرخواهی نکردند بلکه اعلام عفو عمومی کردند ولی حتی به همین وعده خود نیز وفادار نماندند و بسیاری از کارمندان و نظامیان و فعالان سیاسی را بی‌سروصدا به قتل رساندند بطوری که آمارهای مردمی تعداد این جنایات را تا چند هزار نفر نیز دانسته‌اند. گروه طالبان با اینکه وعده رعایت حقوق تمام مذاهب و قومیت‌ها را داد، قانون اساسی را کنار گذاشت، فقه جعفری را حذف کرد، فقط قوم پشتون را به مناصب گمارد و یک دولت کاملاً انحصاری پشتونی تاسیس کرد. به دولت ایران وعده تامین سهمیه آب هیرمند را داد و در مورد حقوق شیعیان نیز شعارهای مثبتی داد ولی به هیچیک از این وعده‌ها و شعارها عمل نکرد و مدتی است که شیعه‌کشی و حذف هزاره‌ها در دستور کار این گروه تروریستی قرار دارد. آنها به دولت‌های همسایه و جهان وعده ایجاد دولتی با رعایت دموکراسی دادند ولی حاضر به برگزاری انتخابات نشدند و از سخنانی که می‌گویند کاملاً روشن است که هرگز زیر بار انتخابات و رای مردم نخواهند رفت.

نکته بسیار مهم اینست که به گروهی با ویژگی‌های طالبان نمی‌توان اعتماد کرد و کسانی که تصور می‌کنند می‌توانند به حسن ‌همجواری این گروه اعتماد نمایند، در نهایت ساده‌لوحی قرار دارند. از رفتار و حتی گفتار سران طالبان کاملاً پیداست که آنها در حال خریدن فرصت برای تثبیت کامل قدرت خود هستند تا در زمان مناسب بتوانند ماموریت خود را که تحقق اهداف سلطه‌گرانه آمریکا در منطقه است به اجرا درآورند. سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان تاکنون بر کارشناسی دقیق و شناخت ماهیت واقعی این گروه مبتنی نبوده است. کاملاً روشن است که گروه طالبان در مرزهای ایران و در تعدادی از استان‌ها در حال تحکیم موقعیت خود برای اقداماتی منطبق با اهداف سلطه‌گرانه آمریکاست. دولت جمهوری اسلامی ایران باید هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از شکل‌گیری زمینه‌های این توطئه خطرناک اقدامات جدی نماید. این اقدام اگر امروز صورت نگیرد، فردا قطعاً دیر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.