• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل مطالب: 1270
6
در واکنش به اختصاص حق مناطق جنگی به کل خوزستان:

انجمن های اسلامی معلمان رامشیر و رامهرمز بیانیه ای مشترک صادر کردند

  • کد خبر : 7187
  • 26 اردیبهشت 1401 - 16:56
انجمن های اسلامی معلمان رامشیر و رامهرمز بیانیه ای مشترک صادر کردند
پس از تایید اختصاص حق مناطق جنگی به کل استان خوزستان و برخی از شهرهای استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و بوشهر، انجمن اسلامی معلمان شهرستانهای رامشیر و رامهرمز بیانیه ای صادر کرد.

خابران/ روز گذشته بیست و پنجم اردیبهشت ماه بود که نمایندگان شهرستانی استانهای خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و بوشهر از تخصیص حق مناطق جنگی به کل خوزستان و چند شهر مختلف از دیگر استانهای نامبرده خبر دادند.

همچنین بخوانید:

بیانیه مهم پویش پیگیری حق مناطق جنگی رامهرمز و رامشیر به نماینده دو شهرستان در مجلس/ اشتباه نماینده قبلی را تکرار نکنید!

براساس ماده ۱۱۲ قانون ششم توسعه کشور ، فوق العاده حق مناطق جنگی برای رفع محرومیت و توسعه نیافتگی شهرهای آسیب دیده از جنگ به حقوق کارکنان و کارگران و بازنشستگان دولتی و نظامی اضافه می گردید که پیش از این به دلیل عدم اثبات این حق برای برخی از شهرهای خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و بوشهر، مردم آن مناطق از دریافت فوق العاده تعیین شده طبق قانون محروم بودند.

بر همین اساس و پس از تایید اختصاص حق مناطق جنگی به کل استان خوزستان و برخی از شهرهای استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و بوشهر، انجمن های اسلامی معلمان شهرستانهای رامشیر و رامهرمز بیانیه ای مشترک صادر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بنام گشاینده کارها – زنامش شود سهل دشوارها

بیانیه مشترک انجمن اسلامی معلمان رامشیر و رامهرمز در مورد احقاق حق مناطق جنگی کارکنان و بازنشستگان دولتی و نظامی

فعالیت های مدنی و صنفی تشکل ها با هدف «خیر عمومی» و «مصلحت عمومی » صورت می گیرد. در قدیمی ترین تعریف از سیاست ، این واژه به معنای تلاش برای دستیابی به خیر عمومی تعریف شده است. بر اساس همین تعریف ، رفتارهای سیاسی کنشگران مدنی بیش از آنکه متوجه دستیابی به قدرت باشد معطوف به خیر و مصلحت عمومی است. نهادها ی مدنی به مطالبات صنف و طبقه اجتماعی خود جهت داده و با ارائه راه حل های قانونی، گره از مشکلات می گشایند و حاکمان را برای حکمرانی خوب در جهت ایجاد عدالت یاری می رسانند.

انجمن اسلامی معلمان به عنوان تشکلی مدنی و صنفی در راستای حق تضییع شده حق مناطق جنگی کارکنان و کارگران و بازنشستگان رامشیر و رامهرمز ، پیشگام شد تا از مسیر های قانونی پیگیر این حق گردد ؛به همین منظور در سال ۹۸ با تشکیل «کمپین پیگیری حق مناطق جنگی » شروع به فعالیت جدی نمود.

در اولین گام با تشکل های انجمن اسلامی سایر شهرستان های محروم از این حق ، تماس گرفته و خواهان مطالبه گری این حق شد. در گام دوم با نماینده مجلس به مذاکره پرداخته و از ایشان درخواست شد که به عنوان یک مطالبه عمومی پیگیر این موضوع باشد اما متاسفانه مکاتبات و پیگیری های نماینده سابق از حد مکاتبات داخلی مجلس فراتر نرفت و تلاشی برای رایزنی با ستاد مشترک نیروهای مسلح که طبق قانون مسئول تعیین مصداق شهرهای مناطق جنگی بودصورت نگرفت.

با انتخاب آقای متینیان به عنوان نماینده مردم شهرستانهای رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی با ایشان برگزار شد که پیگیر این موضوع باشند. خوشبختانه ایشان به دلیل داشتن تجربه در امور نظامی و جایگاه نمایندگی مجلس این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با برگزاری جلسات متعدد و تعامل با مجمع نمایندگان استان در راستای پیگیری این حق ، سرانجام با تشکیل هیات شش نفره ای از نمایندگان شهرهای مرزی غرب کشور و رایزنی با ستاد مشترک نیروهای مسلح و حُسن نظر و همکاری سردار باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ، فرمانده محترم سپاه و وزیر دفاع، این حق شامل تمام شهرهای استان خوزستان گردید.

براساس ماده ۱۱۲ قانون ششم توسعه کشور ، فوق العاده حق مناطق جنگی برای رفع محرومیت و توسعه نیافتگی شهرهای آسیب دیده از جنگ به حقوق کارکنان و کارگران و بازنشستگان دولتی و نظامی اضافه می گردید که اکنون این فوق العاده شامل همه شهرهای استان شده است.

بدین وسیله از همراهی و همدلی همه همکاران فرهنگی که در این مسیر پیشگام بوده و همچنین تشکر از همراهی کارکنان سایر ادارات به خصوص بازنشستگان و پیشکسوتان فرهنگی و اجتماعی که با ارائه راهکار و پیگیری ها و مطالبه ی مستمر خود در دیدارهای ادواری با نماینده محترم ما را یاری نمودند ، تشکر و قدر دانی می نماییم.

از نماینده محترم مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی جناب آقای متینیان و همچنین مجمع نمایندگان استان که با تلاش ، جدیت و پیگیری مستمر و به دور از هرگونه حاشیه و جنجال سیاسی پیگیر حق مناطق جنگی هر دو شهرستان و شهرهای تابعه شدند تقدیر و تشکر می نماییم.

بنا به تعبیر کلام امام علی (ع) پست و مقام برای مومن فرصتی ست برای خدمتگزاری به مردم و خدا را شاکریم که فرصت خدمتگزاری به همکاران و مردم شهر برای ما در انجمن اسلامی معلمان و همچنین نماینده محترم جناب آقای متینیان در جایگاه نمایندگی پیش آمد تا گوشه ای هر چند اندک از دغدغه های آنها را به لطف و عنایت خداوند چاره سازیم.

در پایان اعلام می داریم که تا حصول نتیجه نهایی و اجرایی شدن آن در احکام حقوقی همکاران فرهنگی و سایر ادارات پیگیر خواهیم بود تا شیرینی و حلاوت آن احساس شود.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار.
انجمن اسلامی معلمان شهرستان های رامشیر و رامهرمز ./.
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.