• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل مطالب: 1269
6
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان:

پیش بینی شرکت ۱۲۰ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان در طرح سنجش سلامت در خوزستان

  • کد خبر : 7274
  • 01 تیر 1401 - 10:05
پیش بینی شرکت ۱۲۰ هزار نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان در طرح سنجش سلامت در خوزستان
نوبت دهی سنجش نوآموزان از ۲۴ خرداد بر روی سامانه اختصاصی فعال شده است و اولیا می توانند با مراجعه به مدارس ابتدایی نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند‌. همچنین در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش 60 هزارتومان است.

خابران/ مسعود حمیدی نژاد پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱ تیرماه ۱۴۰۱ در حاشیه افتتاحیه طرح سنجش سلامت دانش آموزان خوزستانی اظهار کرد: ۶۱ پایگاه شهری و روستایی و ۳ پایگاه عشایری از امروز خدمات خود را در حوزه سنجش سلامت در سراسر استان آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به ساز و کار طرح سنجش سلامت در استان خوزستان؛ خاطرنشان کرد: نوبت دهی سنجش نوآموزان از ۲۴ خرداد بر روی سامانه اختصاصی فعال شده است و اولیا می توانند با مراجعه به مدارس ابتدایی نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند‌. همچنین در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش ۶۰ هزارتومان است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: تمهیدات مقدمات اولیه جهت تعیین مدارس که محل پایگاه سنجش می باشند؛ وهمچنین اطلاع رسانی به مسئولین پایگاههای سنجش جهت آمادگی و انجام نوبت دهی نوآموزان پایه اول درحال انجام است و نکات بهداشتی و فاصله گذاری در رفت و آمد و برنامه ریزی لازم برای برگزاری هرچه بهتر برنامه ها، کلاس توجیهی – آموزشی آزمایندگان تحصیلی –شنوایی، بینایی برای مسئولین پایگاهها نیز صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه توضیح داد: اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان است. همچنین مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه است.

حمیدی نژاد در پایان با تاکید به حضور به موقع دانش آموز در ساعت مقرر نوبت دهی در پایگاه سنجش افزود: صبحانه مناسب و استراحت کافی از توصیه های ضروری به اولیا و دانش آموزان قبل از ورود به پایگاه سنجش است.

لینک کوتاه : https://khabran.ir/?p=7274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.